لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۱

ترمپ: وقتی آن رسیده تا کشورهای حامی تروریزم مسئول شناخته شوند


رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید، اکنون زمان آن فرار رسیده تا کشور‌های افشاء شده، مسئول شناخته شوند که گروه‌های تروریستی مانند، القاعده، طالبان و حزب الله را پناهگاه‌های امن می‌دهند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

دونالد ترمپ که دیروز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویارک سخنرانی می‌کرد، گفت که باید از پناه دادن، تمویل، ترانزیت و هر گونه حمایت از تروریستان و گروه‌های که مردمان بی‌گناه را می‌کشند، جلوگیری شود.

رئیس جمهور ترمپ در ادامه سخنرانی خود به استراتژی جدید امریکا در باره افغانستان و جنوب آسیا اشاره کرده گفت:

ترمپ: باید از پناه دادن، تمویل، ترانزیت و هر گونه حمایت از تروریستان و گروه‌های که مردمان بی‌گناه را می‌کشند، جلوگیری شود.
ترمپ: باید از پناه دادن، تمویل، ترانزیت و هر گونه حمایت از تروریستان و گروه‌های که مردمان بی‌گناه را می‌کشند، جلوگیری شود.

"ما برای پیروزی بر این شر ماه گذشته استراتژی جدید را اعلان کردیم. از همین لحظه به بعد، زمان عملیات و ساحه آن در افغانستان با توجه به منافع امنیتی ما مشخص می‌شود، نه بر اساس جدول زمانی و معیار‌های که سیاستمداران آن را تعیین می‌کنند."

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در ادامه سخنرانی خود گفت، شکل دخالت امریکا در جنگ بر ضد طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به طور مکمل تغییر می‌کند.

رئیس جمهور ترمپ افزود، امریکا و متحدین آن مشترکاً کار می‌کنند تا تروریستان را سرکوب کنند و جلو آنانی را بگیرند که برای دهشت افگنان پناه‌گاه‌های امن فراهم می‌کنند، جاییکه حملات از آنجا بر مردمان ما تنظیم می‌گردند.

رئیس جمهور دونالد ترمپ در زمانی از احتساب و افشاء کشور‌های حمایت کنندۀ تروریستان و کشور‌های که به آن‌ها پناه‌گاه‌های امن می‌دهند، سخن می‌گوید که او هنگام اعلان استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی و پناه دادن آن‌ها در قلمرو اش متهم کرد.

این گروه‌ها بر ضد نیرو‌های امنیتی افغان و قوای بین‌المللی در افغانستان فعالیت می‌کنند.

اما پاکستان این ادعا را رد کرده تأکید می‌کند که اسلام آباد خود قربانی تروریزم است.

XS
SM
MD
LG