لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۰

وزیر دفاع امریکا: پناه دادن به تررویستان دیگر قابل تحمل نیست


جیمز متیس وزیر دفاع امریکا امروز با مقامات ارشد هند دیدارهای داشته و تعهد کرد که پناهگاه‎های تروریستان را مشترکاً محو خواهند کرد.

متیس در دیدارش با نرمالا سیتارام وزیر دفاع هند گفت، پناه دادن به تررویستان دیگر قابل تحمل نیست.

وی همچنان خواهان سهم بیشتر هند در ایجاد ثبات در افغانستان شد.

متیس: از کمک‎های ارزشمند هند در افغانستان ستایش می‎کنیم.
متیس: از کمک‎های ارزشمند هند در افغانستان ستایش می‎کنیم.

وزیر دفاع امریکا افزود:

"در حالی که ما روابط دفاعی خود را افزایش می‎دهیم، ما می‎خواهیم همکاری‎های ما را به خاطر یک مشارکت در تمامی منطقه گسترده سازیم. به صورت خاص، ما از کمک‎های ارزشمند هند در افغانستان ستایش می‎کنیم و از تلاش‎های هند برای تقویت دموکراسی، ثبات و امنیت افغانستان استقبال می‎کنیم."

وزیر دفاع امریکا بدون آنکه از پاکستان نام بگیرد گفت هیچ کشوری نمی‎تواند به تروریستان پناهگاه بدهد.

وزیر دفاع هند از همتای امریکایی اش خواست، موضوع پناهگاه‎های تررویستان را در دیدارش از پاکستان با مقامات آن کشور مطرح کند.

وزیر دفاع هند گفت، کشورش به افغانستان نیرو نخواهد فرستاد ولی چنانچه در گذشته به افغانستان کمک‎های وسیع در بخش بازسازی داشته‎است، به این کمک‎ها ادامه خواهد داد.

این ملاقات در حالی صورت می‎گیرد که ایالات متحده فشارها بر پاکستان را افزایش داده‎است تا در برابر تندروانی جداً اقدام کند که در خاک آن کشور فعالیت داشته و از آن جا حملاتی را در کشور همسایه افغانستان طراحی می‎کنند.

اسلام آباد این اتهامات را رد می‎کند که گویا از تندروان حمایت مالی یا تجهیزاتی می‎کند و در بدل رقیب دیرینه اش هند را متهم می‎کند که از افغانستان برای تلاش‎های ضد پاکستان اش استفاده می‎کند.

ایالات متحده فشارها بر پاکستان را افزایش داده‎است.
ایالات متحده فشارها بر پاکستان را افزایش داده‎است.

متیس امروز گفت، کشورش و هند با هم یکجا علیه تروریزم کار خواهند کرد.

روابط دفاعی و نظامی میان هند و امریکا در این اواخر افزایش چشمگیر و سریع یافته‎است.

دهلی جدید در ده سال گذشته خرید اسلحه از عرضه کننده اسبق اش روسیه را کاهش داده و در بدل اسلحه به ارزش ۱۵ میلیارد دالر از امریکا خریداری نموده‎است.

XS
SM
MD
LG