لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۱

رئیس ولسی جرگه افغانستان اتهامات فساد علیه خودش را رد کرد


رئیس ولسی جرگه افغانستان اتهاماتی‎که گویا وی از صلاحیت‎ها و بودجه دولتی به نفع شخصی اش سو استفاده کرده را رد می‎کند.

عبدالرووف ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست عمومی این جرگه گفت که امتیازات و صلاحیت‎های که به وی داده شده مطابق به قانون بوده و هیچ سو استفاده غیر قانونی از آن نشده‎است.

ابراهیمی گفت که آماده‎است تا به اتهامات وارده شده بر وی از سوی معاون اول ولسی جرگه، پاسخ قانع کننده دهد.

ولسی جرگه افغانستان
ولسی جرگه افغانستان

وی افزود:

"این‎ها ادعا کرده‎اند که ما گویا کرایه خانه می‎گیریم، گرفتن کرایی خانه به حیث رئیس امر خلاف قانون نیست، مطابق به قانون و صلاحیتی‎که رئیس جمهور داده حکم وجود دارد این قطعا از بودجه شورا نیست این کرایه را برای من از کود ۹۱ اجراء می‎کند."

این در حالیست که روز شنبه هفته جاری همایون همایون معاون اول ولسی جرگه که رهبری نشست را نیز برعهده داشت عبدالرووف ابراهیمی رئیس این جرگه را متهم به فساد اداری کرد.

وی گفت که آقای ابراهیمی چهار میلیون افغانی پول دولت را از هزینه شورای ملی در استخدام کارمندان اضافی و برخی کارهای دیگر اختلاس کرده‎است.

همایون همایون
همایون همایون

متهم شدن رئیس ولسی جرگه به اختلاس چهار میلیون‌ افغانی با عکس العمل شدید برخی وکلا مواجه شده و آنان از این کار عبدالروف ابراهیمی به شدت انتقاد کردند گفته‎اند که باید آقای ابراهیمی در زمینه پاسخ بدهد.

اما روز چهار شنبه که رئیس ولسی جرگه از یک سفر برگشته و نشست این جرگه را رهبری می‎کرد معاون اول آن حضور نداشت و لهجه اکثر وکلا هم در مقایسه با روز شنبه نرم بود.

صلاح الدین سلجوقی یکی از اعضای ولسی جرگه گفت که این قضیه باید در نشست کمیسیون بررسی گردد.

از سوی هم حبیب افغان یکی دیگر از اعضای ولسی جرگه گفت که این اتهامات با عزت خانه ملت ربط داشته و باید در مورد تحقیق صورت گیرد.

او افزود:

"ادعای را که همایون خان در تالار می‎کند ما وظایف داخلی داریم و حق را که قانون اساسی برای ما داده‎است در صورت که این اتهامات علیه رئیس پارلمان ثابت نشد همایون باید محاکمه شود و تالار در مورد بی تفاوت نخواهد ماند."

اما همایون همایون معاون اول ولسی جرگه روز شنبه به وکلا گفته‎است که در مورد دست داشتن رئیس این جرگه به فساد اسناد موثق داشته و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده‎است.

این بار نخست نیست که یکی از اعضای ولسی جرگه به فساد متهم می‎شود قبل بر این هم برخی از اعضای این جرگه از سوی مردم و سایر اعضای این جرگه به دست داشتن در فساد و سو استفاده از موقف وظیفوی متهم گردیده بودند.

آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG