لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

گزارش‌ها از درگیری‌های شدید در ولسوالی چوره ارزگان خبر می‌دهند


گزارش‌ها از درگیری‌های شدید در ولسوالی چوره ارزگان خبر می‌دهند.

مقام‌های محلی در ولسوالی چوره ارزگان می‌گویند، طالبان از دیشب به این‌سو، از سه استقامت بر این ولسوالی، به‌طور دسته جمعی حمله کردند.

حیات الله فضلی عضو شورای ولایتی ارزگان دیشب از طریق تیلیفون به خبرنگار محلی رادیو آزادی گفت، پس از درگیری‌های شدید دیشب، جنگجویان طالبان توانستند خود را به بازار ولسوالی برسانند.

او می‌گوید:

"در جنگ که دیشب اوج گرفت، طالبان از غرب تا منطقه پوزه رسیدند. گزارش های‌که دو بجه دیشب به ما رسیده می‌گویند که جنگجویان طالبان به سوی شرق بازار شهر پیشروی کرده تا منطقۀ رسیدند که دو سرک یکی به سوی گزاب و دیگر به سو سامیان می‌رود. در آن جا، هوتلی نقیب موقعیت دارد که آن را هم گرفته، به شهر داخل شده و در اطراف مکتب در قسمت آخر بازار حضور دارند."

این عضو شورای ولایتی گفت، در نتیجه این درگیری‌ها تلفاتی سنگین به هر دو جانب رسیده، اما شمار دقیق آن معلوم نیست.

آقای فضلی خواستار کمک از مرکز ولایت شد.

هم‌زمان با این، ولسوال چوره می‌گوید، تاکنون نیروهای امنیتی افغان از مرکز ولسوالی دفاع می‌کنند.

امین الله خالقی می‌گوید، اگر سلاح، مهمات و نیرو کمکی تازه نفس و همچنان قوای هوایی در این قسمت از نیروها حمایت نکنند، امکان دارد، این ولسوالی به دست طالبان سقوط کند.

وی افزود:

"جنگ ساعت یازده شب شروع شد که تا حال ادامه دارد. در این درگیری‌ها طالبان به طور دسته جمعی حمله کرده و به بازار شهر خود را رسانده‌اند. جنگجویان طالبان بعضی خانه و حویلی‌های مردم را اشغال کرده‌اند. آن‌ها مکتب کهنه را نیز گرفته‌اند. ما به کمک عاجل نیاز داریم و به سلاح و مهماتی ضرورت زیاد داریم. برای این که حملات طالبان را به عقب بزنیم، باید حمایت هوایی صورت گیرد."

این در حالیست که گفته می‌شود، راه‌های تعداد زیادی از ولسوالی‌ها به تیرینکوت مرکز ارزگان مسدود می‌باشند.

اما مقام‌ها در مرکز ولایت ارزگان محاصره ولسوالی چوره را رد کرده‌اند.

مل پاسوال رحمت الله صدیقی قوماندان امنیه ارزگان می‌گوید، چنین درگیری‌ها هر شب رخ می‌دهند و این درست نیست که گفته شود طالبان ولسوالی را محاصره کرده‌اند.

او افزود:

"منظور از محاصره چه‌است؟ یک سال می‌شود که ما در این جنگ‌ها هستیم. مفهوم جنگ محاصره نیست. اگر چنین باشد، دشمن هم در محاصره قرار دارد. در مورد فرستادند سلاح و مهمات اساساً هیچگونه مشکلی وجود ندارد. در جنگ مهامات کم و یا زیاد می‌شوند و وضعیت به همین گونه به پیش می‌رود."

به گفته قوماندان امنیه ارزگان در ولسوالی چوره اصلاً به کمک نیروهای هوایی نیاز نیست.

گزارش‌های می‌گویند، طالبان در اکثر ولسوالی‌های ارزگان فعال بوده و حتی در یک کیلومتر شهر ترینکوت مشکل ایجاد می‌کنند و حضور دارند.

XS
SM
MD
LG