لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۵

مقامات: داعش در تمام نقاط قوش تیپه و درزاب جوزجان مسلط شده‌است


جنگجویان داعش تمام ساحات تحت کنترول طالبان را در ولسوالی‎های قوش تیپه و درزاب ولایت جوزجان تصرف نمودند.

مقامات محلی جوزجان می‎گویند فعلا طالبان تمام ساحات ولسوالی‎های قوش تیپه و درزاب را ترک نموده رهسپار ولایت فاریاب گردیده‎اند.

آنان می‎گویند که در تمام نقاط قوش تیپه و درزاب جنگجویان داعش مسلط شده‎اند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان به رادیوآزادی گفت جنگجویان داعش بسیاری از قریه‎های ولسوالی‎های قوش تیپه و درزاب را از زیر کنترول طالبان خارج ساخته و طالبان را ازین ساحات عقب راندند.

غفوری می‎گوید روزگذشته جنگجویان داعش قریه گردن و شیر بیک ولسوالی قوش تپه را نیز تصرف نمودند.

محمد رضا غفوری
محمد رضا غفوری

او افزود:

"ساحاتی‎که طالبان حضور فعال داشتند جنگجویان داعش به آن جاها تسلط یافته و قریه‎های گردن و شیر بیک را که در مرز قوش تیپه و درزاب است نیز از کنترول طالبان خارج ساخته‎اند."

بگفته غفوری فعلاً اکثر مناطق اطراف مرکز ولسوالی قوش تیپه و درزاب توسط جنگجویان داعش کنترول می‎شود و طالبان ساحات زیر کنترول شان را ترک کرده به سمت ولسوالی دولت آباد فاریاب رفته‎اند.

اما طالبان تا هنوز در مورد ساحات از دست رفته شان ابراز نظر نکرده‎اند.

فقیر محمد جوزجانی قوماندان امنیه جوزجان می‎گوید که قرار است در آینده‎های نزدیک یک عملیات پاکسازی بخاطر نابودی هراس افگنان در ولسوالی‎های قوش تیپه، درزاب و آقچه راه اندازی گردد.

جوزجان
جوزجان

وی افزود:

"در نظر است تا یک عملیات راه اندازی شود که در روزهای نه چندان دور روی دست است و این عملیات به اسرع وقت و عنقریب شروع خواهد شد."

مقامات می‎گویند جنگجویانی که تحت نام داعش در ولسوالی‎های قوش تپه و درزاب جوزجان فعالیت دارند از طریق جنبش اسلامی ازبکستان در تلاش تصرف کامل ساحات تحت کنترول طالبان اند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG