لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۲

نگرانی مشرانو جرگه در مورد ناامنی‌ها و تعهد وزارت داخله برای بهبود امنیت!


پس از نا امنی‌های اخیر در افغانستان مشرانو جرگه این کشور یکبار دیگر از ارگان‌های امنیتی می‌خواهد تا بخاطر تأمین امنیت در ولایات مختلف تلاش بیشتر بکنند.

اعضای این جرگه در نشست عمومی روز یکشنبه این جرگه از ناامنی‌های اخیر در جوزجان، فاریاب، ننگرهار و برخی ولایات دیگر ابراز نگرانی کردند.

فضل هادی مسلمیار رئیس این جرگه پس از اظهارات شماری از اعضای این جرگه گفت، ناامنی‌ها در تمام افغانستان بیشتر شده‌است.

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان
فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه افغانستان

وی افزود:

" مشکلات و ناامنی‌ها تنها در فاریاب و جوزجان نه بلکه در تمام ولایات افغانستان است با وزیر داخله صحبت می‌نمائیم و دیروز هم تلاش کردیم با ایشان صحبت نمائیم تا وضعیت بهتر گردد، اگر آنان غفلت می‌کنند پس مسئولیت به دوش آنان است حالا وضعیت ننگرهار و جوزجان مشابه است."

برخی از سناتوارن همچنان گفتند که عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایات جوزجان، سرپل و ننگرهار به کندی پیش می‌رود و اگر به گفته آنان چنین وضعیت ادامه یابد مخالفین مسلح تمام ولسوالی‌های این ولایات را تصرف می‌کنند.

اعضای مشرانو جرگه از ناامنی‌های اخیر در جوزجان، فاریاب، ننگرهار و برخی ولایات دیگر ابراز نگرانی کردند.

مشرانو جرگه افغانستان در حالی از وضعیت امنیتی در کشور ابراز نگرانی می‌کند که درگیری در شماری از ولایات افزایش یافته و مردم از نا امنی‌ها شکایت دارند.

به گفته برخی نماینده‌های مردم در مشرانو جرگه هم اکنون ناامنی‌ها در ولایات فاریاب، سرپل، جوزجان، ننگرهار، هلمند، کنر، نورستان و فراه بیشتر گردیده‌است.

با این همه وزارت داخله افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی ولایت ننگرهار می‌گوید که در حال حاضر نیروهای پولیس در هماهنگی با نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی تلاش می‌نمایند تا امنیت را در نقاط مختلف این‌کشور تأمین کنند.

ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله که روز یکشنبه به کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه فرا خوانده شده بود گفت، نیروهای امنیتی افغان تلاش دارند تا جلو گسترش فعالیت‌های مخالفان مسلح را بگیرند:

ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله افغانستان
ویس احمد برمک سرپرست وزارت داخله افغانستان

وی گفت:

" برای شما باید بگویم که در طول سه چهار روز گذشته وزارت‌های دفاع و داخله و نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی برنامه ریزی دارند تا بتوانند جلو تحرکات آنان را خصوصاً در اراضی مانند خوگیانی و دیگر نقاط کشور کاملاً از بین ببرند و ما بتوانیم از پیشروی آنان در مناطق بیشتر کشور جلوگیری نمائیم."

برمک: نیروهای امنیتی افغان تلاش دارند تا جلو گسترش فعالیت‌های مخالفان مسلح را بگیرند.

آقای برمک همچنان گفت، در نتیجه تلاش‌های نیروهای امنیتی افغان وضعیت امنیتی در ولایت ننگرهار قناعت بخش بوده اما به گفته وی هنوز هم ده ولسوالی این ولایت با تهدید بلند روبه‌رو می‌باشد.

در این حال افضل شامل یکتن از اعضای مشرانو جرگه می‌گوید، برای تأمین امنیت در افغانستان نیاز به تجهیز بهتر نیروهای امنیتی و افزایش عملیات‌ها در ولایات مختلف است.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG