لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۸

سرخط یکی از روزنامه‌های چاپ ایران جنجالی شد


سرخط یکی از روزنامه‌های چاپ ایران جنجالی شد و نظریات مختلف را به همراه داشت.

روزنامۀ تندرو کیهان که برای نشر بیانیه‌های که اغلب با موقف حکومت آن کشور در تضاد واقع می‌شود مشهور است، روز دوشنبه "۱۵ عقرب ۱۳۹۶" نوشت:

"پس از ریاض، هدف بعدی راکت حوثی‌های یمن، دوبی خواهد بود."

شماری در صفحات اجتماعی و حتی در مطبوعات ایران، سرخط روزنامه کیهان را تنش‌زا خوانده، آن‌را گمراه کننده و غیر منطقی در یک زمان حساس عنوان کردند.

پس از این واکنش‌‌ها، هیئت نظارت بر مطبوعات ایران با نشر اعلامیۀ هُشدار داد که سرخط روزنامه کیهان در تضاد با منافع ملی ایران قرار دارد.

تنش‌ها میان ایران و عربستان سعودی در حالی شدت گرفت که ریاض گفت، شورشیان حوثی در یمن شنبه گذشته یک راکت را بالای میدان هوایی بین‌المللی خالد ملک در ریاض پرتاب کردند، اما این راکت از سوی سیستم دافع هوا سرنگون شد.

ریاض ادعا کرد که این راکت از جمع مهمات است که ایران برای حوثی‌های یمن فراهم کرده‌است.

امریکا نیز با تائید این ادعا گفت که ریاض معلومات را ارائه کرده که نشان می‌دهد راکت‌های که در ماه جولای و شنبه گذشته بالای عربستان سعودی فیر شدند، ساخت ایران اند.

اما ایران با رد این ادعاها گفت که عربستان خودش عامل همه خشونت‌ها و درگیری‌ها در یمن شده‌است و نباید تهران را مقصر بداند.

شاهین بشیری خبرنگار رادیو فردا بخش ایران رادیو آزادی می‌گوید، تنش‌های اخیر می‌تواند پیامدهای چندان خوب در قبال نداشته باشد، مگر این‌که جامعه جهانی مداخله کند.

او افزود:

"در حال حاضر خاور میانه مبدل به یک بشکه باروت شده که منتظر یک جرقه است تا انفجار کند، موضوع مداخله ایران و عربستان سعودی در یمن می‌تواند اوضاع را بسیار خطرناک بسازد و به‌سوی جنگ بکشاند، اما فکر می‌کنم جامعه جهانی دخالت خواهد کرد."

تنش‌ها میان ریاض و تهران و حمایت امریکا از ریاض در آن بحث‌های داغ را نه‌تنها در مطبوعات بین‌المللی بلکه در مطبوعات ایران نیز به همراه داشت.

روزنامه کیهان که تندترین سرخط را در شماره دو شنبه‌اش نوشت، روز سه

شنبه از آن دفاع کرد و گفت​:

"منافع ملی در حمایت از مظلومین در یمن است، نه نگرانی برای ساختمان‌های دبی."

منافع ملی در حمایت از مظلومین در یمن است نه نگرانی برای ساختمان‌های دبی.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی حکومت ایران روز گذشته گفت:

"با رسانه‌های که منافع ملی را هدف قرار می‌دهند، برخورد می‌شود."

XS
SM
MD
LG