لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

یک قوماندان سپاه پاسداران انقلاب ایران در سوریه کشته شد


خیرالله صمدی
خیرالله صمدی

رسانه‌های ایران دیروز یک‌شنبه «۲۸ عقرب ۱۳۹۶» گزارش دادند که خیرالله صمدی یک قوماندان سپاه پاسداران انقلاب ایران در جریان جنگ علیه داعش در سوریه کشته شده‌است.

آژانس خبری دولتی فارس گزارش داد که صمدی مسئولیت یک واحد نظامی در سوریه را به عهده داشت و به تاریخ ۱۶ نومبر در جریان جنگ علیه داعش در شهر ابو کمال کشته شد.

سپاه پاسداران انقلاب ایران در جنگ شش سالۀ سوریه در حمایت از رژیم بشار اسد جنگیده‌اند.

وب‌سایت دفاع پرس ایران که به اردوی این‌کشور نزدیک است دیروز یک‌شنبه گفت، خیرالله صمدی در اثر اصابت هاوان زخمی شده بود و سپس درگذشت.

دفاع پرس، صمدی را مدافع «حرم مقدس» خوانده‌است، عبارتی که برای قوای ایرانی و دیگر نیروهای شیعۀ پاسداران انقلاب ایران در سوریه استفاده می‌شود.

رسانه‌های خبری ایران دیروز یک‌شنبه تصاویری از صمدی را با قاسم سلیمانی رئیس نیروهای خاص سپاه پاسداران در خارج از ایران، به نشر رساندند.

هر موقف نرم در برابر ایران، آن‌ها را به ادامه اعمال‌‌شان تشویق می‌کند، بناءً ما باید متحد باشیم.

خبر کشته شدن یک قوماندان سپاه پاسداران انقلاب ایران در سوریه در عین روز منتشر شد که وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب در یک جلسه اضطراری در قاهره آنچه را محکوم کردند که پرخاشگری ایران در کشورهای منطقه خواندند.

احمد ابوالغیط منشی عمومی اتحادیه عرب
احمد ابوالغیط منشی عمومی اتحادیه عرب

احمد ابوالغیط سرمنشی اتحادیه عرب گفت:

"تمام ما اظهارات تند و رد کنندۀ حسن روحانی رئیس جمهور ایران را شنیده‌ایم که گویا این غیر ممکن است که اقدامات جدی را در عراق، سوریه، لبنان، افریقای شمالی و خلیج فارس اتخاذ کرد. ما این اظهارات غرورآمیز و بی‌تفاوت و خصومت‌بار را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم رویه خود در برابر کشورهای عربی را تغییر بدهد."

عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در این جلسه اظهارات تند در مورد ایران داشته و گفت کشورش در برابر پرخاشگری ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند و در دفاع از امنیت خود در برابر ایران از هیچ اقدام دریغ نخواهد کرد.

جبیر افزود:

"هر موقف نرم در برابر ایران، آن‌ها را به ادامه اعمال‌‌شان تشویق می‌کند، بناءً ما باید متحد باشیم."

XS
SM
MD
LG