لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۰

آماده‌گی ۱۵ گارد ملی ایالت یوتای امریکا برای استقرار یک ساله در افغانستان


حدود ۱۵ تن از اعضای گارد ملی ایالت یوتای امریکا در حال آماده شدن برای استقرار یک ساله در افغانستان اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، قرار است مراسم ویژه برای استقرار ۱۵ سرباز مربوط به کندک ۱۴۲ استخبارات ایالت یوتا به روز پنجشنبه برگزار شود.

دگر جنرال استیون فیربورن به این خبرگزاری گفته‎است که هدف از فرستادن ۱۵ گارد ملی یوتا به افغانستان، درک بهتر میدان جنگ و مبارزه با شورشیان، تجزیه و تحلیل وضعیت و کمک با نیروهای امریکایی در بخش جمع‌آوری اطلاعات است.

نیروهای امریکایی
نیروهای امریکایی

با آن‌که آقای فیربورن در مورد تاریخ دقیق اعزام این سربازان به افغانستان چیزی نگفته‎است، اما یادآور شده که آن‎ها قبل از مستقر شدن در افغانستان جهت اشتراک در آموزش‎ها برای چندین هفته در ایالت کارولینای شمالی مستقر خواهند شد.

زمانی‎که خبرنگار رادیو آزادی در این مورد از شورای امنیت ملی افغانستان پرسید، ابراز بی‌خبری کرد، اما محمد اسحق اتمر یک‌تن از کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی کشور اعزام گارد استخباراتی امریکا به افغانستان را بسیار مهم خوانده می‎گوید:

"یقیناً اگر افراد متخصص باشند به نفع اردوی ماست. آن‎ها به اردوی افغانستان در بخش‎های سوق و اداره، مسایل تخنیکی و از همه مهمتر در بخش جمع‌آوری معلومات کمک کرده می‎توانند."

به‌گفته آقای اتمر، اعزام گارد ملی استخبارات ایالت یوتای امریکا به افغانستان بخشی از همکاری‎های است که امریکا برای بلند بردن ظرفیت نیروهای افغان وعده سپرده‎است.

اعزام سربازان تازه‌نفس بخشی از تعهداتی است که ایالات متحده امریکا هنگام اعلام استراتژی جدیدش برای افغانستان و جنوب آسیا یادآور شد.

XS
SM
MD
LG