لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۳

شاروال هرات: حکم ممنوع الخروج ۳۰ تن از کارمندان شاروالی هرات صادر شد


هیئت اعزامی لوی سارنوالی افغانستان به هرات حکم ممنوع الخروج سی تن از کارمندان ریاست شاروالی هرات را به اتهام اختلاس میلیون‌ها افغانی از عواید این اداره صادر کرده‌است.

این هیئت تلاش‌هائ را به‌خاطر گرفتاری سی تن از کارمندان ریاست شاروالی هرات که متهم به اختلاس میلیون‌ها افغانی هستند را آغاز کرده‌است.

سید وحید قتالی شاروال هرات به رادیو آزادی امروز شنبه «۱۶ جدی ۱۳۹۶» گفت لوی سارنوالی افغانستان هیئتی را به خاطر بررسی دوسیه‌های شماری از کارمندان این اداره به ولایت هرات اعزام کرده‌است.

آقای قتالی گفت این افراد در دروازه‌های شهری ریاست شاروالی مصروف جمع آوری عواید این اداره بوده‌اند.

او می‌گوید شماری از این افراد بازداشت شده و شمار دیگر آن تحت پی‌گرد نهادهای مسئول قرار دارند.

او افزود:

"نهادهای عدلی و قضایی کشور بعد از این که گزارش‌های از عواید فعلی شاروالی مبنی بر افزایش عواید دریافت کردند، هیئتی را به ولایت هرات فرستادند و این هیئت بررسی‌های را آغاز کرده و بر اساس بررسی‌های خود یک تعدادی که باید تحت پی‌گرد قرار می‌گرفتند، آن‌ها را فعلاً تحت توقیف قرار داده و بعضی افراد دیگر هم که متواری هستند تحت پی‌گرد هستند."

شاروال می‌گوید که این افراد در سال‌های ۹۴،۹۵، و اوایل ۹۶ در دروازه‌های شهری شاروالی هرات وظیفه انجام می‌دادند.

او افزود:

"تمام کسانی‌که دستگیر شده‌اند از جمله کسانی هستند که در گذشته و در زمان کاهش عواید این‌ها متهم هستند و هیچ‌کس در زمان من به ارتباط عواید دستگیر نشده‌است."

در همین حال یک منبع در ریاست سارنوالی استیناف ولایت هرات که از افشای نامش خودداری کرد به رادیو آزادی گفت که هیئت اعزامی لوی سارنوالی افغانستان حکم ممنوع الخروج این افراد را به نهادهای کشفی و استخباراتی این ولایت داده‌است.

هیئت اعزامی لوی سارنوالی افغانستان حکم ممنوع الخروج این افراد را به نهادهای کشفی و استخباراتی این ولایت داده‌است.

او گفت هیئت سه نفری اداره مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری لوی سارنوالی افغانستان اکنون سرگرم دوسیه‌های فساد اداری کارمندان ریاست شاروالی هرات هستند.

قبل از این سید وحید قتالی شاروال هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که دوسیه‌های فساد چهل تن از کارمندان این اداره تحت بررسی نهادهای عدلی و قضایی این ولایت قرار دارند.

این در حالیست که فرهاد نیایش شاورال اسبق هرات به اتهام فساد گسترده اداری در زندان پلچرخی به سر می‌برد و شماری از کارمندان آن که به دست داشتن در فساد اداری متهم بوده‌اند از افغانستان فرار کرده‌اند.

گزارش: شاه‌پور صابر

XS
SM
MD
LG