لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۱

غنی: قوای مسلح افغان از لحاظ آماده‌گی به بهترین حالت رسیده‎اند


رئیس جمهور افغانستان می‎گوید که قوای مسلح کشور از لحاظ آماده‎گی امسال در بهترین حالت رسیده‎اند.

محمد اشرف غنی می‎گوید که قوای مسلح کشور سمبول خوب وحدت ملی اند و سیاست‎های کوچک در این قوا جا ندارند.

آقای غنی که روز جمعه «۲۹جدی۱۳۹۶» در یک نشست در قول اردوی عملیات خاص سخن می‎زد گفت که قوای مسلح افغان امسال در مقایسه با ۱۷ سال گذشته از لحاظ آماده‎گی در حالت خوب قرار دارند.

اشرف غنی
اشرف غنی

او افزود:

"امروز به فضل خدا، قوای امنیتی و دفاعی ما از لحاظ آماده‎گی افغانستان در بهترین مرحله در ۱۷ سال گذشته قرار دارد، قوای مسلح ما ملی، متعهد به وحدت و وسیله تطبیق قانون اساسی است و سیاست‎های کوچک در این قوا جا ندارد."

رئیس جمهور همچنان قوای خاص را افتخار افغانستان دانست که به گفته وی دشمن از شنیدن نامش ترس دارد.

حکومت افغانستان به هدف تقویت و مجهز کردن قوای امنیتی و دفاعی کشور، پلان چهار ساله امنیتی را ترتیب کرده که به گفته مقامات با تطبیق این پلان این نیروها قویتر می‎شوند.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

جامعه جهانی به شمول ایالات متحده امریکا از فداکاری‎های قوای مسلح افغان ستوده و از همکاری‎های دوامدار با این نیروها اطمینان داده‎است.

از سوی هم شماری از کارشناسان نظامی با سخنان رئیس جمهور غنی موافق اند اما از برخی چالش‎ها رد برابر قوای مسلح کشور یاد می‎کنند.

محمدا گل مجاهد در این مورد به رادیو آزادی چنین گفت:

"بی‎اتفاقی در نزد سیاسیون، همکاری اندک مردم در مناطق دور افتاده با قوای مسلح و مسئله سوم اینست که نیروهای امنیتی افغان قادر است در هر جا عملیات کند اما در حفظ آن مناطق با برخی مشکلات رو به رو اند."

به گفته آقای مجاهد، برای کامیابی جنگ جاری در کنار مجهز شدن قوای امنیتی کشور نیاز است سیاسیون، احزاب و همه مردم از این نیروها حمایت کنند.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG