لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۱

وزارت داخله: از برخی کارمندان انترکانتیننتال و شرکت امنیتی بازجویی می‌شود


وزارت داخله افغانستان می‌گوید، شماری از کارمندان شرکت خصوصی امنیتی کابل-بلخ که مسئول تأمین امنیت هوتل انترکانتیننتال بودند برای توضیحات و بازپرس به امنیت ملی و نهاد‌های پولیس انتقال شدند.

نجیب امان رئیس مبارزه با تروریزم این وزارت روز دوشنبه «۰۲ دلو ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت، در میان افرادی که به نهاد‌های امنیتی منتقل شده‌اند، برخی کارمندان هوتل نیز شامل اند.

وی افزود:

"در دو استقامت کار صورت گرفته، ریاست امنیت ملی و اداره ما یک تعداد دوست‌ها را با خود داریم و ما آن‌ها را در مرحله اول نه به‌عنوان متهم، بلکه به‌عنوان کسانی‌که می‌توانند ما را در یک استقامت همکاری کنند، جهت معلومات و ارزیابی انتقال شده‌اند."

سعید رحیمی رئیس شرکت خصوصی امنیتی کابل-بلخ از صحبت در این باره خودداری کرد.

هوتل انتر کانتیننتال
هوتل انتر کانتیننتال

در حمله مهاجمان مسلح که یک شب پیش بر هوتل انترکانتیننتال صورت گرفت، به‌گفته وزارت داخله ۱۹ تن به‌شمول ۱۴ شهروند خارجی کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند.

حمله بر این هوتل زمانی صورت می‎گیرد که سه هفته پیش مسئولیت تأمین امنیت آن به شرکت خصوصی کابل-بلخ سپرده شده است.

روز گذشته افضل امان قوماندان گارنیزیون کابل به رادیو آزادی گفت، از سپردن مسئولیت امنیت این هوتل به شرکت خصوصی امنیتی آنان در جریان قرار نگرفته بودند.

یک منبع در وزارت داخله که به دلیل حساس بودن موضوع نخواست از وی نام بگیریم روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، قرارداد سپردن مسئولیت امنیت این هوتل به شرکت کابل-بلخ از سوی اداره تدارکات صورت گرفته و وزارت داخله در عقد این قرارداد هیچ نقشی نداشته‌است.

در همین حال رئیس کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه می‌گوید، فعالیت شرکت خصوصی امنیتی کابل-بلخ باید به دلیل کوتاهی در تأمین امنیت انترکانتیننتال توقف یابد.

میرداد نجرابی رئیس این کمیسیون روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت:

"شرکت باید مورد پیگرد قرار گیرد، جواز‌ شان گرفته شود، مسئولین‌شان باید بازپرس شوند، کسانی‌که قرارداد با این شرکت را عقد کردند و کسانی‌که مشوره دادند که نیرو‌های امنیتی خارج شوند و امنیت هوتل به شرکت خصوصی داده شود، باید مورد پیگرد قرار گیرند."

محمد جواد مسئول هوتل انترکانتیننتال در صحبت با رادیو آزادی می‌گوید، مسئولیت تأمین امنیت این هوتل بر اساس پیشنهاد هیئت مدیره هوتل انترکانتیننتال و توافق شورای امنیت ملی به شرکت خصوصی سپرده شده‌است.

به‌گفته وی وزرای مالیه و ترانسپورت و رؤسای شرکت هوایی آریانا، بیمه ملی افغان و پشتنی بانک شامل اعضای هیئت مدیره این هوتل اند.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG