لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۴

به علت درگیری‌ها راه مواصلاتی ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب جوزجان مسدود شد


راه مواصلاتی ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب ولایت جوزجان به اثر جنگ میان گروه‌های طالبان و داعش برای رفت و آمد مردم عام مسدود گردیده‌است.

اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند که مسدود شدن راه مواصلاتی، باشنده‌گان ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب این ولایت را از رفت و آمد بازمانده و آن را به گرانی بی‌پیشینه مواد خوراکی مواجه ساخته‌است.

حفیظ الله ندرت عضو شورای ولایتی جوزجان صبح روز پنجشنبه «۵ دلو ۱۳۹۶» به رادیو آزادی گفت راه مواصلاتی درزاب و قوش تپه که از دو سال به این سو به‌روی رفت و آمد کارمندان دولتی مسدود بود و حالا از یک هفته به این طرف در اثر جنگ بین گروه طالبان و داعش این راه به‌روی افراد ملکی نیز مسدود گردیده‌است.

ندرت گفت:

"جنگ در منطقه آق سای، چقمه چقور و خانقاه ولسوالی قوش تپه ادامه دارد طالبان در مسیر راه ماین فرش کردند. موترهای مردم در سرای‌های شهر شبرغان توقف یافته مردم مریض خود را به شفاخانه شبرغان انتقال داده نمی‌توانند و قیمت مواد خوراکه نیز دو چند گردیده‌است."

این نماینده مردم جوزجان در شورای ولایتی گفت نیرو های امنیتی در مرکز ولسوالی قوش تپه مستقر هستند ولی از پوسته‌ها پایین نمی‌شوند.

بگفتۀ ندرت این وضعیت قابل قبول مردم قوش تپه و درزاب نیست.

وی افزود:

"بار بار به مقامات مراجعه کردیم که به‌خاطر نابودی هراس افگنان یک عملیات را به‌راه بی‌ندازند ولی دولت هیچگاه تصمیم ندارد که طالب و داعش را نابود کند."

اما محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان با رد این ادعا می‌گوید که هفته قبل در اثر عملیات نیرو های هوایی در ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب ده‌ها جنگجوی داعش کشته شده و نیرو های دولتی تصمیم دارند که به‌زودی یک عملیات زمینی را دیگر را نیز در آن ولسوالی‌ها راه اندازی نمایند.

غفوری گفت:

رضا غفوری
رضا غفوری

"ادارۀ مرکزی این بار تصمیم جدی گرفته تا به‌خاطر نابودی گروه‌های هراس افگن در ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب عملیات زمینی را به‌راه بیندازند. تا هفته آینده این عملیات آغاز می‌گردد."

در این اواخر نزدیک به ده هزار خانواده از ولسوالی‌های قوش تپه و درزاب به شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان بیجا شده که به‌گفته اعضای شورای ولایتی این ولایت از دو روز به این‌سو نیز بیشتر از ۲۰۰ خانواده تنها از ولسوالی قوش تپه به اثر جنگ بین گروه طالبان و داعش بیجا شده و در وضعیت بدی به‌سر می‌برند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG