لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۲

در نتیجه یک درگیری‌ در ایران ۳ نیروی سپاهی کشته و ۱۶ داعشی دستگیر شده‎اند


اخیراً در ایالات فارس ایران بین سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در گیری‎های صورت گرفت. به گفته مقامات ایران جنگجویان داعش می‎خواستند بالای شهرک‎های سرحدی و مرکزی ایران حملاتی را انجام دهند.

  • آیا این در گیری‎ها تلفات هم در قبال داشته‎است؟
  • آیا بار نخست است که از فعالیت داعش در ایران گزارش داده می‎شود؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌گوید، در نتیجه درگیری‌ با جنگجویان گروه داعش در ایالت جنوب غربی فارس سه تن از پرسونل این سپاه کشته و شانزده جنگجوی این گروه دستگیر شده‎اند.

نیروهای سپاه
نیروهای سپاه

سایت انترنتی "سپاه نیوز" که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متعلق است روز شنبه با نقل قول از جنرال محمد پاکپور قوماندان نیروی‎های زمینی این سپاه می‎نویسد که گفته‎است، در جریان این برخوردها چند عضو گروه افراطی داعش هم کشته شده‌اند.

به گفته جنرال محمد پاکپور، حداقل دو جنگجوی داعش از محل برخوردها فرار کرده‎اند، ولی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محاصره شدند.

سایت انترنتی "سپاه نیوز" می‎نویسد، قوماندان نیروی‎های زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنان گفته‎است که تروریستان قصد داشتند بالای شهرک‌های سرحدی و مرکزی ایران حملات تروریستی را انجام دهند.

بر اساس گزارش "سپاه نیوز" سایت انترنتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، جنگجویان داعش از استقامت غرب ایران که با عراق هم سرحد است وارد قلمرو این کشور شده بودند.

جنگجویان به رهبری سنی‎ها بارها با نیروهای امنیتی ایران برخوردهای مسلحانه داشته و مناطق مرکزی ایران و شهرک‎های سرحدی آن اکثراً صحنه منازعات مسلحانه بوده‎است که در نتیجه این برخوردها هم به نیروها امنیتی ایران و هم به جنگجویان سنی تلفات وارد شده‎است.

ایران
ایران

جنگجویان داعش در سال گذشته میلادی مسئولیت حملات دو گانه هفتم جون بر پارلمان ایران و مقبره آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی این کشور را به عهده گرفتند که در نتیجه آن ۱۷ تن کشته شدند.

به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، از آن زمان تا اکنون ایران جهادیست‎ها را تحت تعقیب قرار داده و به قتل رسانیده‎است.

در جریان چند ماه اخیر مقامات ایران اعلان کردند که ده‎ها فرد مظنون را در مناطق مختلف این کشور دستگیر کرده‎اند.

حدود ده روز بعد از حملات هفتم جون سال ۲۰۱۶ میلادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت، حملات راکتی را از داخل قلمرو این کشور بالای مواضع جنگجویان داعش در سوریه انجام داده‎است.

ایران یکی از حامیان اساسی رژیم بشارلاسد به شمار می‎رود، تهران مشاوران نظامی و هزاران دواطلب را برای جنگ با داعش به عراق و سوریه اعزام کرده‎است.

XS
SM
MD
LG