لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۰

مقامات افغان: در عملیات نیروهای افغان ده‌ها مخالف مسلح کشته شده‌اند


مقامات امنیتی افغانستان می‎گویند، در نتیجه عملیات در ولایات مختلف این کشور ده‎ها مخالف مسلح را کشته‎اند.

مسئولان امنیتی ولایت فراه می‎گویند، شب گذشته در نتیجه عملیات نظامی و بمباردمان هوایی در ولسوالی بالابلوک این ولایت حدود ۳۰ مخالف مسلح دولت کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفت، این عملیات در منطقه گنج آباد و گرانی ولسوالی بالابلوک انجام شده‎است.

به گفته وی این شدید ترین عملیات هوایی در ولایت فراه بود و احتمال دارد تلفات مخالفان از این هم بیشتر شود.

نیروهای پولیس افغان
نیروهای پولیس افغان

این در حالیست که برخی مردم محل در صحبت با رادیو آزادی گفته‎اند، در نتیجه بمباردمان در منطقه گنج آباد ولسوالی بالابلوک ولایت فراه بیش از ده فرد ملکی کشته شده‎اند.

مقامات امنیتی ولایت فراه این رقم را تائید نکرده‎اند.

در این اواخر فعالیت مخالفان مسلح در ولایت فراه بیشتر شده بود و این نخستین عملیات تصفیوی است که به این گروه تلفات سنگین وارد می‎کند.

در ولایت ارزگان، زین الدین قوماندان کندک اول عملیاتی قوماندانی امنیه این ولایت امروز به رادیو آزادی گفت، شب گذشته در منطقه کوتوال شهر ترینکوت مرکز این ولایت در نتیجه حمله هوایی نیروهای خارجی ۱۲ مخالف مسلح به شمول ملا مبصر یک قوماندان مهم طالبان کشته شدند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به رادیو آزادی گفت، شب گذشته کندک نیروهای خاص "ذوالفقار" در ولسوالی چمتال ولایت بلخ عملیات خاص را انجام داد و در نتیجه آن ۷ طالب مسلح به شمول برادر دین محمد ولسوالی نام نهاد طالبان کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‎اند.

مقامات غزنی و زابل می‎گویند، حداقل ده تن در دو رویداد جداگانه در این ولایات کشته شدند.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

عارف نوری سخنگوی والی غزنی می‎گوید، بعد از یک حمله گسترده طالبان بر یک پوسته پولیس در ولسوالی "ده یک" این ولایت هشت پولیس محلی کشته شدند.

مقامات امنیتی افغان از تلفات شدید شورشیان نیز خبر داده، اما رقم دقیق آن را ارائه نکرده‎اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان از طریق تویتر مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته‎است طالبان یک افسر پولیس را اسیر و نه تن دیگر را کشته‎اند.

در اثر یک رویداد دیگر در ولایت زابل، دو فرد ملکی در نتیجه انفجار یک ماین کنار سرک کشته شدند. به گفته گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل این رویداد در ولسوالی سیوری این ولایت صورت گرفته‎است.

این در حالیست که وزارت دفاع افغانستان در یک اعلامیه گفته‎است، در بیست چهار ساعت گذشته در نتیجه عملیات تعرضی در ولایات مختلف این کشور ۴۹ مخالف مسلح کشته و ده تن دیگر زخمی شده‎اند.

این ادعای مقامات افغان توسط منابع مستقل تائید نشده و طالبان مسلح نیز تا هنوز در مورد تبصره نکرده‎اند.

XS
SM
MD
LG