لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

والی غور: تلاش‌ها برای رهایی ۳ کارمند کمیسیون انتخابات و ۲ پولیس جریان دارند


ناصر خاضع والی غور
ناصر خاضع والی غور

سه کارمند کمیسیون انتخابات و دو پولیس دیروز سه‌شنبه از حوزه ثبت نام انتخابات غلامان در حومه شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور اختطاف شدند.

والی غور می‌گوید، تلاش‌ها با میانجیگری متنفذین و بزرگان قوم برای رهایی آن‌ها ادامه دارند.

این پنج تن دیروز در منطقه الله‌یار مشهور به غلامان در حومه شهر فیروزکوه در یک حوزۀ ثبت نام رأی دهنده‌گان انتخابات سرگرم کار بودند که اختطاف شدند.

ناصر خاضع والی غور دیشب به رادیو آزادی گفت، کارمندان کمیسیون انتخابات و پولیس‌ها همه باشنده‌های محل بودند.

به‌گفته وی، متنفذین و بزرگان قوم در شهر فیروزکوه به آن‌ها اطمینان داده‌اند که برای آزاد ساختن این پنج نفر از همه سعی و تلاش‌شان کار می‌گیرند.

والی غور گفت:

"به مو سفیدان و بزرگان محل به‌طور کل وظیفه سپرده شده، تأکید شده و فشار از سوی دولت بر آن‌ها است که به هر صورتی‌که می‌شود باید آن‌ها از چنگ مخالفان نجات یابند. چون مردمان زیادی وعده سپرده‌اند که تلاش می‌کنند تا آن‌ها را به زودی آزاد سازند."

والی غور افزود، بزرگان قوم در منطقه غلامان به او اطمینان داده بودند که منطقه امن است و تقاضا کرده بودند که در آنجا یک مرکز برای ثبت نام باز شود.

در این حال کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، پروسه ثبت نام رأی دهنده‌گان برای شرکت در انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها که از ۲۵ ماه حمل آغاز شده به‌طور منظم به پیش می‌رود و چالش‌های امنیتی در این خصوص با ارگان‌های امنیتی و دفاعی کشور شریک ساخته می‌شوند.

سید حفظ‌الله هاشمی عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دیشب به رادیو آزادی گفت، پروسه ثبت نام هر جای که نا امن باشد، متوقف می‌گردد.

سید حفظ الله هاشمی عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان
سید حفظ الله هاشمی عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

وی افزود:

"کمیسیون مستقل انتخابات پروسه ثبت نام رأی دهنده‌گان را در همه مراکز به‌طور عادی و نورمال به پیش می‌برد. ما هر جایی‌که امن باشد، کارمندان خود را برای ثبت نام می‌فرستیم و جایی‌که نا امن است، به‌خاطر تهدید پروسه را متوقف می‌کنیم."

این عضو کمیسیون مستقل انتخابات اضافه کرد که از آغاز پروسه ثبت نام رأی دهنده‌گان برای انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها در ۲۵ ماه حمل به این‌سو، تقریباً ۵۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

ضمناً، وزارت‌های داخله و دفاع افغانستان گفته‌اند، مرحله دوم عملیات بهاری نیروی‌های افغان به نام "نصرت" برای تأمین امنیت انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها اختصاص یافته‌است.

این انتخابات در ۲۸ ماه میزان امسال برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG