لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۳

وزارت دفاع: نیرو های تازه نفس به فاریاب رسیدند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، نیرو های تازه نفس به فاریاب رسیده‌اند و ولسوالی دولت آباد این ولایت، زیر کنترول این نیروها قرار دارد.

در حالی‌که شماری از اعضای شورای ولایتی فاریاب از محاصره ولسوالی دولت آباد و وقوع فاجعه از سوی طالبان نگرانی می‌کنند، وزارت دفاع می‌گوید محاصره را در این ولسوالی شکسته‌‌اند.

محمد رادمنش سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت تأکید می ورزد که قطعات نیرو های اردوی ملی در این ولسوالی جابه‌جا شده‌اند و در حال پیش‌روی استند.

محمد رادمنش
محمد رادمنش

​او افزود:

"شب گذشته تهدیدهای که متوجه دولت آباد بود سبب شد که قطعات نیرو های اردوی ملی آن‌جا حضور یابند و تهدیدها را مهار کنند، در حال حاضر منطقه را کاملاً زیر کنترول داریم، نیرو های امنیتی آنجا حضور دارند، خوشبتخانه نیرو های ما تلفات ندارند و به دشمن پاسخ دندان شکن داده شده‌است."

رادمنش می‌گوید، هم اکنون نبرد میان نیرو های امنیتی و طالبان در فاریاب ادامه دارد و پاسخ محکمی به آن گروه از سوی نیرو های امنیتی داده شده‌است.

هم اکنون نبرد میان نیرو های امنیتی و طالبان در فاریاب ادامه دارد و پاسخ محکمی به آن گروه از سوی نیرو های امنیتی داده شده‌است.

این وزارت می‌گوید هم اکنون عملیات‌ها در شماری از ولایت‌های کشور ادامه دارد و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده‌است.

با این همه، از سقوط ولسوالی دولت آباد در حالی نگرانی می‌شود که چهار روز پیش از سقوط چندین روستای ولسوالی بلچراغ این ولایت گزارش‌های پخش شد.

در کنار این می‌شود از ولسوالی تاله‌و‌برفک ولایت بغلان که هفته گذشته سقوط کرد ولسوالی کوهستانات ولایت بدخشان که چندین ساعت زیر اداره طالبان قرار داشت نیز نام برد.

اما وزارت دفاع سقوط این ولسوالی‌ها را در هفته گذشته رد کرد و گفت که نبرد شدیدی میان نیرو های امنیتی و آن گروه در این ولایت‌ها ادامه دارد.

با این همه، نماینده‌گان فاریاب در ولسی جرگه می‌گویند، از سه ماه به این سو به دولت هشدار داده‌اند که طالبان در تلاش هجوم به این ولایت استند و اگر توجه نشود بخش‌های از آن به دست طالبان سقوط خواهند کرد.

اکنون شماری از نماینده این ولایت در ولسی جرگه می‌گویند، تمامی پوسته‌های امنیتی در مسیر شاهراه ولسوالی دولت آباد و روستاهای متصل به آن سقوط کرده و به شمول دولت آباد، ولسوالی‌های شیرین تگاب و خواجه سبز پوش از دیشب تا کنون زیر محاصره طالبان قرار دارند.

محمد هاشم اورتاق یکی از نماینده‌گان این ولایت می‌گوید:

"این ولسوالی‌ها در مسیر شاهراه فاریاب و جوزجان قرار دارند و متصل به شهر میمنه استند و اگر دولت آباد سقوط کند، مستقیم شیرین تگاب و خواجه سبز پوش سقوط خواهد کرد و میمنه از سمت جنوب غربی یا شمال غربی محاصره خواهد شد."

در این میان قطع شبکه‌‌های مخابراتی از سوی طالبان در ولایت فاریاب نگرانی دیگری است که آقای اورتاق از آن سخن می‌زند و می‌گوید از دیشب به اینسو این گروه به شبکه‌های مخابراتی در این ولایت هشدار داده‌اند که فعالیت شان را متوقف سازند.

اورتاق میگوید اگر به اوضاع فاریاب به ویژه سه ولسوالی تجهیزات و نیروی نظامی فرستاده نشود باشنده‌گان این ولسوالی شاهد فاجعه‌ی همسان دو سال پیش شهر کندز خواهند بود.

گزارش: نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG