لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۲

یک گروه از مقامات امریکایی جهت ملاقات ترمپ و اون وارد کوریای شمالی شدند


بر اساس گزارش‌ها یک گروه کوچک از مقامات امریکایی به هدف گفتگو با مقامات کوریای شمالی در مورد جلسۀ احتمالی بین رئیس جمهور دونالد ترمپ و کیم جوگ اون رهبر کوریای شمالی وارد خاک این کشور شده‌است.

وزارت خارجه امریکا ناوقت دیروز با نشر اعلامیۀ تأیید کرد که یک هیئت امریکایی در حال گفتگوها با مقامات کوریای شمالی در منطقه سرحدی پانمونجوم است.

بر اساس اعلامیه، ایالات متحدۀ امریکا به آماده‌گی‌ها برای دیدار دونالد ترمپ و کیم جونگ اون ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها سُنگ کیم سفیر سابق امریکا در کوریای جنوبی رهبری این هیئت امریکایی را که دیروز وارد کوریای شمالی شد، به دوش دارد.

این سفر مقامات امریکایی به کوریای شمالی یک روز بعد از آن صورت گرفت که رئیس جمهور ترمپ گفت، آماده‌گی‌ها برای دیدار وی با کیم جونگ اون در ۱۲ جون در سنگاپور در حال پیشرفت است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

چند روز قبل از این رئیس جمهور امریکا در یک نامۀ فرستاده شده به رهبر کوریای شمالی گفته بود، این دیدار را لغو می‌کند.

ترمپ به روز شنبه در قصر سفید گفت، این تاریخ تغییر نکرده و همه چیز به خوبی به پیش می‌رود.

مون جه-این رئیس جمهور کوریای جنوبی حین ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی
مون جه-این رئیس جمهور کوریای جنوبی حین ملاقات با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی

مون جه-این رهبر کوریای جنوبی به روز شنبه در یک دیدار غیر منتظره با رهبر کوریای شمالی گفت، کیم جونگ اون توافق کرده‌است که دیدار ۱۲ جون با ترمپ دایر شود و تعهد اش برای غیر هسته‌ای سازی مکمل شبه جزیره کوریا را واضح ساخت.

بعد از این ملاقات غیر منتظره بین رهبران کوریای جنوبی و شمالی که در منطقه سرحدی پانمونجوم صورت گرفت، آن‌ها به ملاقات‌های "مکرر" توافق نموده گفتند به تاریخ اول جون نیز با هم ملاقات خواهند کرد.

در اعلامیۀ حکومت کوریای شمالی که از سوی آژانس خبری دولتی آن‌کشور نشر شد، کیم جونگ اون تصمیم قاطع‌اش را برای دیدار با ترمپ ابراز داشته‌است.

XS
SM
MD
LG