لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۶

ترمپ از هشدار تا خوب خواندن رهبر کوریای شمالی!


رئیس جمهور امریکا می‌گوید، بیشتر بحث‌هایش با رهبر کوریای شمالی روی خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا متمرکز بود.

دونالد ترمپ پس از ملاقات امروزش با کیم جونگ اون که ملاقات تاریخی خوانده شده با صدای امریکا مصاحبه کرد و در مورد مسایلی پرداخت که با رهبر کوریای شمالی روی آن‌ها بحث کرده‌است.

ملاقات تاریخی که پیش از برگزاری آن با تنش‌ها همراه شد و توقع نمی‌رفت صورت گیرد، بالاخره به روز سه‌شنبه میان رئیس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی انجام شد.

دو رهبر این ملاقات ۴۵ دقیقه‌ای را سازنده و موفق خواندند.

رئیس جمهور امریکا که پیش از این در زمان اوج تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به‌خاطر آزمایشات راکتی و هسته‌ای کوریای شمالی، رهبر آن کشور را چندین مرتبه هشدار به اقدام نظامی داده بود امروز او را یک مرد هوشیار و مذاکره کننده خوب خواند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا پس از ملاقات‌اش با کیم جونگ اون با صدای امریکا مصاحبه کرد و گفت که روی موضوعات بسیار با رهبر کوریای شمالی بحث کرده‌است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

زمانی‌که از او پرسیده شد که آیا موضوع حقوق بشری در کوریای شمالی که همواره مورد انتقادات جامعه جهانی قرار گرفته در این ملاقات بحث شد، دونالد ترمپ گفت:

"۹۰ درصد گفتگوهای ما روی خلع سلاح هسته‌ای بود، اما به بسیار چیز‌های زیادی به‌شمول مسایل مربوط به حقوق بشری نیز پرداختیم. برگشتاندن بقایای سربازان امریکایی نیز یک فکتور عمده گفتگوها بود. در حقیقت ما توانستیم آن را در سند بگنجانیم. بسیاری چیزها را در سند شامل ساختیم و این فراتر از چیزهایست که همه فکر می‌کردند."

زمانی‌که رئیس جمهور امریکا گفت که در ملاقات با رهبر کوریای شمالی پی برد که او مردم کشورش را بسیار دوست دارد با این پرسش خبرنگار روبه‌رو شد که کیم جونگ اون همواره مردمش را در گرسنگی نگهداشته چگونه می‌تواند مردمش را دوست داشته باشد؟

رئیس جمهور امریکا در پاسخ گفت:

"ببینید او چیزی را انجام داده که دیده‌است، اما من واقعاً باید به امروز، دیروز و چند هفته پیش برگردم و این در حقیقت همان زمانیست که همه چیز آغاز شد، دوباره بگویم تحریم‌ها نقش مهمی را ایفا کردند و این تحریم‌ها ادامه پیدا می‌کنند تا زمانی‌که ما ببینیم، شما می‌دانید که خلع سلاح هسته‌ای صورت خواهد گرفت و ما این را مشاهده می‌کنیم، اما تحریم‌ها پابرجاست تا زمانی‌که خلع سلاح هسته‌ای واقعاً آغاز نشود."

نیروهای امریکایی در کوریای جنوبی
نیروهای امریکایی در کوریای جنوبی

کوریای شمالی همواره از حضور نیروهای امریکا در کوریای جنوبی انتقاد کرده‌است، در پاسخ به این‌که آیا عساکر امریکایی در آنجا باقی خواهند ماند؟ رئیس جمهور ترمپ گفت:

"بلی، آن‌ها در آنجا باقی خواهند ماند. ما در این مورد هیچ بحث نکردیم و این موضوع به بحث گرفته نشد، ما از بازی‌های جنگ که هزینه گزاف دارد بیرون خواهیم شد، شما می‌دانید و فکر می‌کنم که این تحریک‌آمیز است و من می‌خواهم این کار را انجام دهم (تمرینات نظامی امریکا و کوریای جنوبی را) و فکر می‌کنم آن‌ها در این مورد خرسند اند، بخاطری‌که این بسیار تحریک‌آمیز است و هزینه گزاف در پی دارد، اما تا زمانی‌که با حسن نیت در این مورد مذاکره نکنیم انجام نخواهد شد."

ملاقات میان رهبر کوریای شمالی و رئیس جمهور امریکا در سنگاپور انجام شد، رئیس جمهور ترمپ از تلاش‌های رئیس جمهور کوریای جنوبی و چین و هم‌چنان نماینده‌های حکومتش که برای ملاقاتش با کیم جونگ اون زمینه‌سازی کردند ابراز سپاس کرد و گفت که مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ ادامه خواهند یافت.

مرتبط

XS
SM
MD
LG