لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۷

نهادهای امنیتی از تأمین امنیت برگزاری انتخابات ولسی جرگه اطمینان دادند


هر چند نا امنی‌ها جاری در کشور یک معضل جدی در برابر انتخابات پیشرو دانسته می‌شود اما وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان اطمینان می‌دهند که برای برگزاری این انتخابات تدابیر جدی امنیتی روی دست گرفته شده‌است.

نصرت رحیمی معاون سخنگوی وزارت داخله روز جمعه به رادیو آزادی گفت که انتخابات روز شنبه در یک فضای امن برگزار خواهد شد.

نصرت رحیمی
نصرت رحیمی

وی گفت:

"تدابیر شدید امنیتی در تمامی مراکز و محلات رأی دهی اتخاذ شده‌است، ارگان‌های امنیتی و دفاعی و ارگان‌های کشفی در وظایف ‌شان مشغول اند و چالش امنیتی نخواهد بود، ما به شما کمیسیون انتخابات و مردم اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امنیتی و دفاعی با استفاده از تمامی امکانات امنیت انتخابات را تأمین خواهند کرد."

آقای رحیمی می‌گوید، خلا‌های که از نگاه امنیتی در انتخابات‌های گذشته موجود بود ارزیابی شده و به آن توجۀ لازم صورت گرفته‌است.

هر چند ارگان‌های امنیتی اطمینان می‌دهند که به هر قیمت باشد امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند اما ادامه نا امنی‌ها و کشته شدن چند نامزد انتخابات ولسی جرگه در جریان کمپاین‌ها نگرانی را خلق کرده‌است.

پیش از این وزارت داخله افغانستان گفته‌است که بخاطر تهدیدات بلند امنیتی در ۱۹ ولسوالی انتخابات برگزار نمی‌شود.

پیش از این طالبان مسلح هم تهدید کرده‌اند که جلو برگزاری انتخابات ولسی جرگه را خواهند گرفت.

اما غفور احمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در صحبت با رادیو ازادی گفت که نیرو‌های هوایی و زمینی برای تأمین امنیت انتخابات آمادگی کامل دارند.

غفور احمد جاوید
غفور احمد جاوید

وی افزود:

"وزارت دفاع افغانستان در همآهنگی با سایر ارگان‌های امنیتی آماده‌گی کامل دارند، نیرو‌های هوایی و زمینی ما در روز انتخابات برای تأمین امنیت این روند آماده‌اند و در این بخش اقدامات شده و می‌شود."

انتخابات ولسی جرگه افغانستان به روز شنبه برگزار می‌شود و کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌است که برای برگزاری این روند تمامی آماده‌گی‌ها اتخاذ شده‌است.

اما شماری از کارشناسان امنیتی از جمله کابل خان تدبیر می‌گوید حوادث در جریان کمپاین‌های انتخاباتی نشان داد که ناامنی یک چالش جدی در برابر انتخابات است.

وی از تمامی ارگان‌های امنیتی می‌خواهد همآهنگی بیشتر را در روز انتخابات داشته باشند.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG