لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۴

نانسی پلوسی پیشنهاد جدید دونالد ترمپ را رد کرد


آرشیف، نانسی پلوسی رئیس
آرشیف، نانسی پلوسی رئیس

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک تلاش تازه برای خاتمه دادن به تعطیل بعضی ادارات فدرال که بخاطر آن صدها هزار کارمند دولتی از معاش محروم گردیده‌اند، پیشنهادات جدید را در بخش سهولت به مهاجرین در میان گذاشت. اما نانسی پلوسی رهبر حزب دموکرات‌ها در کانگرس و دیگر اعضای این حزب گفتند که پلان رئیس جمهور قابل قبول نیست.

دونالد ترمپ که شام گذشته در قصر سفید صحبت می‌کرد بار دیگر بر تمویل اعمار دیوار در سرحدات مکسیکو تأکید نمود و خواهان ۵.۷ میلیارد دالر بودجه برای این کار شد.

او همچون تهدید به دموکرات‌ها گفت که اعمار دیوار در سرحدات مکسیکو جز هر مسوده برای باز کردن ادارات دولتی خواهد بود.

رئیس جمهور امیدوار است که پیشنهادات نو وی در رابطه با محافظت از مهاجرین و بطور خاص مهاجرین بدون اسناد شاید بتواند بن‌بست یک ماهه با کانگرس را پایان بدهد. او گفت پیشنهادات نو وی با مشوره با متخصصین اجرای قانون و امنیت سرحدی ترتیب شده‌است.

آرشیف، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
آرشیف، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

او یک بخشی از پیشنهادات‌اش را چنین شرح داد:

"۸۰۰ میلیون دالر کمک عاجل بشری، ۸۰۵ میلیون دالر برای تکنالوژی پیدا کردن مواد مخدر و برای امنیت محل‌های عبور به کشورما. ۲۷۰۰ مامور سرحدی و افراد مسلکی اجرای قانون. ۷۵ هیئت دیگر قضایی برای مهاجرین تا در حدود ۹۰۰ هزار قضیه مهاجرت را که عقب مانده، حل کنند."

رئیس جمهور ترمپ گفت، سیستم مهاجرت امریکا به شکلی بدی شکسته است و او امروز می‌خواهد به کانگرس راهی را پیشنهاد کند که تعطیل حکومت را خاتمه داده و مشکلات را در سرحدات جنوبی امریکا حل نماید.

او افزود، میچ مکانل رهبر اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنا برای تصویب فوری این قانون پیشنهاد خود را ارائه خواهد کرد.

اما پیش از این سخنرانی رئیس جمهور ترمپ در قصر سفید، نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها در کانگرس در یک اعلامیه گفت که پیشنهادات رئیس جمهور ترمپ غیر قابل قبول است و نیتی نیک برای مردم امریکا در آن مشاهده نمی‌شود.

او افزود گمان نمی‌کند که این پیشنهاد رئیس جمهور ترمپ رأی کافی در مجلس سنا به دست آورد.

بخاطر این مشکل یک چهارم ادارات فدرالی امریکا از کار باز مانده‌اند زیرا رئیس جمهور پول آن‌ها را متوقف ساخته‌است.

از تاریخ ۲۲ دسمبر تا حال ۸۰۰ هزار کارمند دولتی بدون معاش مانده‌اند.

XS
SM
MD
LG