لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۱

مربی تیم فوتبال افغانستان: طولانی شدن تحقیقات، فوتبال را متأثر کرده‌است


انوش دستگیر سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان
انوش دستگیر سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان

با طولانی شدن روند تحقیقات لوی سارنوالی افغانستان از اتهام آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست توسط رهبری فدراسیون فوتبال این کشور، برخی برنامه‌های فوتبال در این کشور با مشکل روبرو شده‌است.

انوش دستگیر سر مربی تیم ملی فوتبال افغانستان روز یک‌شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، با تعلیق شدن وظایف برخی مقام‌های ارشد فدراسیون فوتبال از جمله رئیس و سکرتر جنرال این فدراسیون، فوتبال افغانستان با مشکلات اداری روبرو شده‌است.

به گفته دستگیر، تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات، حکومت باید به این مشکلات رسیدگی کند.

وی افزود:
"وقتی که رئیس یک نهاد کارش به تعلیق می‌رود آن نهاد دچار یک سلسله مشکلات می‌شود، مشکلاتی که ما داریم، مشکلات اداری، مالی و فنی است، کار‌های ما در فیفا بند مانده، منحیث مربی تیم ملی فوتبال خواهش می‌کنم که هر چه زودتر کار سکرتر جنرال ما مشخص شود، باید بگویم که ما از لوی سارنوالی خوشحال هستیم که معاون فنی را دوباره رفع تعلیق کرد."

افغانستان قرار بود در ماه مارچ با کویت مسابقه فوتبال انجام دهد اما به گفته سر مربی تیم ملی فوتبال این کشور، به دلیل مشکلات فنی این مسابقه لغو شد.

از سوی هم به تازگی مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی که بزرگترین حامی مالی تیم ملی فوتبال افغانستان به شمار می‌رود، قرارداد نزدیک به یک میلیون دالری را با این فدراسیون فسخ کرده‌است.

در یک نامۀ که از سوی این شرکت به فدراسیون فوتبال افغانستان فرستاده شده آمده‌است که قرارداد ۸۵۰ هزار دالری با فدراسیون فسخ می‌باشد.

این در حالی است که چند ماه پیش به دنبال نشر گزارش روزنامه گاردین مبنی بر آزار و اذیت جنسی برخی اعضای تیم ملی فوتبال دختران افغانستان توسط رئیس فدراسیون فوتبال و برخی مربیان این تیم، لوی سارنوالی افغانستان شماری از مقام‌های فدراسیون فوتبال را ممنوع الخروج و تعلیق وظیفه کرد.

لوی سارنوالی پس از بررسی هایش، یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال را رفع تعلیق کرد.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی پیش از این گفته است که هیئت مؤظف این نهاد برای انجام تحقیقات به کشور‌های اروپایی سفر خواهد کرد.

برخی بازی‌کنان سابق تیم ملی فوتبال دختران که ادعای بدرفتاری جنسی بالای رهبری فدراسیون فوتبال را وارد کرده‌اند در برخی کشور‌های اروپایی زندگی می‌کنند.

در همین حال شفیع شاداب سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید، طولانی شدن روند تحقیقات لوی سارنوالی کار‌های مربوط به فوتبال این کشور را متأثر ساخته است.

وی در این مورد به لغو دو کمپ تمرینی فوتبال ساحلی اشاره کرده می‌گوید، به دلیل مشکلات اداری و فنی در فدراسیون، این کمپ‌های تمرینی لغو شده‌اند.

اما یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان به رادیو آزادی می‌گوید، ادامه تحقیقات لوی سارنوالی هیچ گونه تأثیر منفی بالای فوتبال افغانستان نگذاشته‌است.

آرشیف، یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان
آرشیف، یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان

وی می‌گوید:
"لغو مسابقات کویت به کمپنی الکوزی ارتباط دارد و به تحقیقات لوی سارنوالی و اتهامات ندارد، موضوعی که یک رئیس یا معاون‌اش به تعلیق می‌رود، سیستم در این‌جا وجود دارد، فدراسیون فوتبال هر کاری که می‌کند مطابق اساسنامه خود تمام برنامه‌های را که دارد به پیش می‌برد."

اما شرکت الکوزی در نامۀ که به فدراسیون فوتبال ارسال کرده، دلیل فسخ قرار داد را خلاء اداری در این فدراسیون عنوان کرده‌است.

آنچه معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید، برنامه‌های فوتبال این کشور از بودجه دولتی حمایت خواهند شد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG