لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

علی لاریجانی: ایران به غنی‌سازی یورانیم ادامه می‌دهد


آرشیف، علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران. December 3, 2018
آرشیف، علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران. December 3, 2018

علی لاریجانی رئیس مجلس یا پارلمان ایران گفته است، کشورش مطابق به شرایط موافقتنامه اتمی امضا شده بین ایران و قدرت‌های بزرگ غنی‌سازی یورانیم را ادامه خواهد داد.

این موافقتنامه بین ایران و شش قدرت بزرگ جهان در سال ۲۰۱۵ امضا شد، ولی ایالات متحده سال گذشته میلادی اعلان نمود که از آن خارج می‌شود.

خبرگزاری نیمه رسمی ایران "ایسنا" از قول لاریجانی گزارش داده است که دیروز گفت:

"ایران مطابق مواد موافقتنامه اتمی می‌تواند آب سنگین تولید نماید که این با موافقتنامه مغایر نیست. از این رو به‌گفته او ایران کار غنی‌سازی را ادامه می‌دهد."

حکومت امریکا تحت رهبری رئیس جمهور دونالد ترمپ فشارها را بر ایران افزایش داده‌است تا این کشور تلاش‌های را که امریکا آنرا در منطقه فعالیت‌های نادرست می‌خواند، متوقف بسازد.

اداره رئیس جمهور ترمپ روز جمعه گذشته محدویت‌ها و تحریم‌های نو را علیه فعالیت‌های اتمی ایران اعلان کرد و تلاش دارد که بر تهران فشار وارد کند که از غنی‌سازی یورانیم به سطح پائین و گسترش برنامه‌های اتمی خود دست بکشد.

واشنگتن در این ارتباط فعالیت خود را علیه ایران در حالی جدی‌تر ساخته است که می‌خواهد ایران از برنامه راکت‌های بالیستیک خود دست بکشد و نفوذ آن در منطقه محدود شود.

ایران تا حال فعالیت‌های اتمی خود را در حدودی حفظ کرده که در موافقتنامه سال ۲۰۱۵ مشخص شده‌است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در وقت اعلان خارج شدن از این موافقتنامه گفت که ایران با حمایت از گروه‌های مسلح افراطی در منطقه از روح این پیمان تخطی می‌کند.

ایران حمایت از فعالیت‌های افراطی را رد می‌کند و می‌گوید که برنامه‌های اتمی‌اش اهداف مشخص ملکی دارند.

XS
SM
MD
LG