لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۱

هند: بمب گذاری در عبادتگاه "امرنات" کار شورشیان تحت حمایت پاکستان بوده‌است


آرشیف، شماری از نیروهای هند در کشمیر
آرشیف، شماری از نیروهای هند در کشمیر

مقام‌های هندی دیروز گفتند به شواهدی دست یافته‌اند که بر اساس آن شورشیان مسلح که از سوی اردوی پاکستان حمایت می‌شوند قصد داشتند تا یک عبادتگاه هندو‌ها را در منطقه کشمیر هدف حمله قرار دهند.

آژانس خبری رویترز به نقل از مقام‌های هندی گزارش داده که گفته اند، شورشیان مسلح می‌خواستند تا مغاره "امرنات" را هدف انفجار قرار دهند.

مغاره "امرنات" یک محل مقدس برای هندو‌ها به شمار می‌رود که سالانه هزار‌ها تن برای عبادت از آنجا دیدن می‌کنند.

به گفته این مقام‌ها، مواد انفجاری را که از محل یافته اند شامل بمب‌های دستی ساخت پاکستان است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که بر اساس دستور حکومت، عبادتگاه امرنات واقع در کشمیر تحت کنترول هندوستان دیروز بروی بازدید کننده‌ها مسدود شد و از مردم خواسته شد تا به این محل نیایند.

گفته شده که این اعلام بر اساس یافته‌های استخباراتی صورت گرفته‌است.

یک جنرال هندی "ک ج اس دیلون" دیروز جمعه دوم اگست در سرینگر مرکز کشمیر تحت اداره هندوستان به خبرنگاران گفت: "بدست آمدن مهمات ساخت پاکستان از مغاره امرنات واضح می‌سازد که اردوی پاکستان در ترویج تروریزم در کشمیر دست دارد."

اردو و وزارت خارجه پاکستان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند اما حکومت پاکستان پیش ازین بارها دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی در کشمیر را رد کرده‌است.

پس از آنکه یک موتر حامل نیرو‌های هندی در چهاردهم ماه فبروری امسال در منطقه کشمیر تحت اداره هندوستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت و موجب کشته شدن ۴۴ سرباز هندی شد، روابط میان اسلام آباد و دهلی نو به تیره‌گی گراییده‌است.

حکومت پاکستان می‌گوید که در ماه‌های اخیر محدودیت‌ها را بر گروه‌های افراطی اسلامگرا افزایش داده‌است که در آن دستگیری حافظ سعید مؤسس گروه تندرو لشکر طیبه نیز شامل است.

هندوستان حافظ سعید را به طرحریزی حمله ۲۰۰۸ میلادی شهر ممبی متهم کرده است.

در آن حمله ۱۶۶ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده بودند.

XS
SM
MD
LG