لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۰

زلمی خلیلزاد از طالبان خواست تا به خشونت‌ پایان دهند


زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان
زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید در باره‌ی وضعیت کندز با نماینده‌های دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفت‌وگو کرده و به آنها گفته که به چنین خشونت‌ها باید پایان داده شود.

آقای خلیلزاد دیروز (شنبه ۹ سنبله) در حساب توییترش نوشت: "جنگ تنها زمانی پایان می‌یابد که هر دو طرف به ختم آن موافقه کنند."

زلمی خلیلزاد در حساب توییترش نوشته است که مذاکرات دور نهم با طالبان پایان یافت و قرار است وی امروز یکشنبه (۱۰ سنبله) به کابل بیاید و در مورد گفت‌وگوهای صلح با طالبان به حکومت افغانستان معلومات بدهد.

زلمی خلیلزاد می‌نویسد: "همه‌ای افغان‌ها باید در مذاکرات بین‌الافغانی اشتراک کنند تا به یک آشتی و مصالحه‌ای سیاسی برسند و یک آتش‌بس همه جانبه تأمین شود."

نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان ابراز اطمینان کرد که تنها برگزیدن راه عملی به کاهش خشونت و تأمین صلح می‌انجامد.

زلمی خلیلزاد همچنان نوشته که جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و مأموریت حمایت قاطع در افغانستان هم به کندز سفر کرده تا برای دفاع از این ولایت با نیروهای امنیتی افغان همکاری کند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع و مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله یکجا با جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و مأموریت حمایت قاطع در افغانستان به کندز سفر کرده‌اند.

اسدالله خالد دیروز شنبه به خبرنگاران گفت؛ نیروهای امنیتی افغان در کندز از حمایت قوی نیروهای خارجی برخوردار اند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان در ولایت قندوز. August 31 2019
اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان در ولایت قندوز. August 31 2019

آقای خالد گفت که عملیات تصفیوی در کندز جریان دارد: " همآهنگی نتنها بین قوت های امنیتی افغان بلکه دوستان آر اس ما {حمایت قاطع} که موجودیت خود جنرال میلر دال بر گواه این مسئله است، وجود دارد."

این سخنان اسدالله خالد در حساب توییتر معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به نشر رسیده است.

جنگجویان طالبان صبح وقت روز شنبه از سه استقامت بر شهر کندز حمله کردند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت؛ شمار دقیق تلفات حمله‌ی کندز تا هنوز مشخص نیست.

گروه طالبان در ماه جدی ۱۳۹۴ موفق شد برای مدت کوتاهی کنترول شهر کندز را به دست گیرد. پس از آن این گروه چند بار تا ورودی‌های شهر کندز پیشروی کرد، اما موفق به ورود به داخل شهر نشد.

XS
SM
MD
LG