لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۴

مدت زمان قرنطینه شهر کابل یک هفته دیگر تمدید شد


شهر کابل در قرنطینه
شهر کابل در قرنطینه

از دو هفته به این سو شهر کابل در قرنطینه به سر می‌برد. حکومت افغانستان دو هفته پیش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پس از هرات، کابل را برای مدت ۳ هفته قرنطینه کرد.

محمدیعقوب حیدری، والی کابل امروز شنبه (۲۳ حمل) به رادیوی آزادی گفت که مدت زمان قرنطینه شهر کابل برای یک هفتۀ دیگر تمدید خواهد شد: "ما تصمیم گرفتیم و این حرف را با ولایت‌های شرقی و دیگر ولایت‌ها هم داریم که کابل را حداقل برای دو هفته به شمول این هفته قرنطینه کنیم."

محمدیعقوب حیدری والی کابل
محمدیعقوب حیدری والی کابل

به گفته والی کابل مطابق به میزان رویدادهای مثبت ویروس کرونا، وضعیت قرنطینه تغییر خواهد کرد.

از زمان ثبت نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان تا به حال ۴ هزار و ۹۰ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای وزارت صحت عامۀ افغانستان آزمایش شده اند.

مسؤولان این وزارت می‌گویند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۲ نمونه در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده اند که از این میان ۳۴ مورد آن مثبت ثبت شده است.

وحید مجروح، مشاور وزارت صحت عامه به روز شنبه در نشست خبری‌یی در کابل گفت که در حال حاضر رویدادهای مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ۵۵۵ مورد رسیده است.

وحید مجروح مشاور وزارت صحت عامه افغانستان
وحید مجروح مشاور وزارت صحت عامه افغانستان

او گفت: "از میان این‌ها کیس‌های ۲۹۹۵ مورد آن منفی بوده، ۵۵۵ مورد مثبت است و بر اساس آمار موجود در وزارت صحت عامه ۵ بیمار ما در وضعیت وخیم در شفاخانه‌های کشور قرار دارند."

از میان ۳۴ واقعۀ مثبت ویروس کرونا که در ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان به ثبت رسیده، ۸ مورد آن در کابل، ۸ مورد در هرات، ۵ مورد در کندهار، ۴ مورد در نیمروز، ۴ مورد در بلخ، ۲ مورد در میدان وردک، ۱ مورد در غور، ۱ مورد در بادغیس و ۱ مورد دیگر در بغلان به ثبت رسیده است.

بر بنیاد آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان، بیشتر واقعات مثبت ویروس کرونا در ولایت هرات به ثبت رسیده است.

مشاور صحی این وزارت می‌گوید که از میان ۵۵۵ واقعۀ مثبتی که تا به حال در افغانستان به ثبت رسیده، ۱۸ فرد مبتلا جان باخته اند و ۳۷ تن دیگر صحت‌یاب شده اند.

مسئولان وزارت صحت عامۀ افغانستان نتایج طرح قرنطینه کردن شهرها را مثبت ارزیابی می‌کنند و می‌گویند که در صورت افزایش بیشتر واقعات مثبت ویروس کرونا در این کشور، طرح قرنطینه کردن گسترده‌تر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG