لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۳

شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۴،۶۸۷ تن رسید


آرشیف
آرشیف

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۵ مورد تازه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده‌است.

وحید مجروح معین این وزارت امروز دوشنبه «۲۲ ثور ۱۳۹۹» در نشست خبری در کابل گفت که در این ۲۴ ساعت ۱۶ بیمار 'کووید-۱۹' صحت‌یاب و ۲ تن هم جان باخته‌اند.

به اساس معلومات وزارت صحت بیشترین رویدادهای مثبت ویروس کرونا باز هم در ولایت کابل به ثبت رسیده‌است.

وزارت صحت عامه افغانستان با اظهار نگرانی از گسترش روز افزون ویروس کرونا در کشور می‌گوید که کلید درمان و پیش‌گیری ویروس کرونا در دست خود مردم است.

مسئولان این وزارت می‌گویند، اگر مردم در خانه بمانند، فاصله‌ها را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند و دست‌های‌شان را بار بار بشویند، با این کارها می‌توانند از آغشته شدن به این ویروس در امان بمانند.

وحید مجروح، معین وزارت صحت افغانستان
وحید مجروح، معین وزارت صحت افغانستان

وحید مجروح معین وزارت صحت گفت که حکومت روی طرح آماده‌سازی محیط زندگی در کنار تهدید ویروس کرونا کار می‌کند.

وی گفت: "من دو پیام واضح دارم که مردم در خانه بمانند تا جامعه سالم بماند و دو این‌که حکومت و سکتور خصوصی روی طرح آماده‌سازی محیط زندگی با شرایط که کرونا می‌تواند به‌عنوان یک تهدید دراز مدت باشد کار می‌کند."

آقای مجروح تأکید می‌کند که کرونا به زودی رفتنی نیست و باید مردم با وجود تهدید کرونا با رعایت توصیه‌های وزارت صحت به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.

این در حالیست که بر بنیاد معلومات تازه وزارت صحت عامه افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته از آزمایش ۷۰۹ نمونۀ مشکوک ۲۸۵ واقعه مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده‌است.

آرشیف، ضد عفونی کردن دستان یک خانم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در کابل
آرشیف، ضد عفونی کردن دستان یک خانم برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در کابل

وزارت صحت می‌گوید که از این میان کابل با ثبت ۱۶۱ مورد مثبت بیشترین مصاب به کرونا را در کشور دارد.

مسئولان وزارت صحت می‌گویند، افزایش ثبت رویدادهای مثبت در کشور نشان می‌دهد که مردم نکات وقایه و بهداشت را رعایت نمی‌کنند.

معین این وزارت ادعاها در بارۀ اولویت دادن به نمونه گیری‌ها و آزمایش‌های افراد مشکوک نظر به موقف مراجعان را رد می‌کند و می‌گوید، این وزارت تلاش دارد که روند آزمایش‌ها را سرعت بخشد.

به اساس معلومات وزارت صحت، مجموع ثبت رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور به ۴،۶۸۷، مجموع واقعات فوتی به ۱۲۲ و شمار صحت‌یاب شدگان هم به ۵۷۴ تن می‌رسد.

XS
SM
MD
LG