لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۴

کاهش محدودیت‌های جدی در برخی کشور ها دلیل برگشت موج تازۀ ویروس کرونا شده‌است


شماری از باشندگان سئول مرکز کوریای جنوبی که تجمع کرده‌اند.
شماری از باشندگان سئول مرکز کوریای جنوبی که تجمع کرده‌اند.

برخورد خیلی‌ها محتاطانه، یگانه راه برای جلوگیری از گسترش ویروس کروناست، سازمان صحی جهان روز دوشنبه «۱۱ می ۲۰۲۰» این را اعلام کرد.

این سازمان می‌گوید، در برخی کشور ها که محدودیت‌های جدی را کاهش داده‌اند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته است.

مسئولین در این سازمان همچنان گفته اند که محدودیت‌های وضع شده در نتیجۀ همه‌گیری ویروس کرونا، باید خیلی با احتیاط برداشته شوند.

جرمنی و کوریای جنوبی دو کشوری گفته شده‌اند که در روز های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر از گذشته بوده‌اند.

مایک راین رئیس برنامه‌های اضطراری در سازمان صحی جهان روز دوشنبه گفت، تا هنوز خطر از موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد.

مقر سازمان صحی جهان در جنوا
مقر سازمان صحی جهان در جنوا

آقای راین می‌افزاید: "اگر بیماری در یک حد پائین در برخی کشور ها باقی بماند و در مورد آن تحقیق نشود، همیشه این خطر وجود دارد که ویروس دوباره قد بلند می‌کند."

به‌گفتۀ این مقام سازمان صحی جهان، اندکی امیدواری به دنبال رفع برخی محدودیت‌ها به میان آمده، اما خطر تا هنوز برطرف نشده‌است.

این سازمان تأکید می‌کند که هر گونه اقدام برای بازگشایی کسب‌وکارها، باید خیلی تدریجی و با مراقبت جدی صورت گیرد.

جرمنی روز دوشنبه از افزایش در موارد مثبت ویروس کرونا پس از رفع محدودیت‌های جدی خبر داد.

نمونه‌گیری برای تشخیص بیماران ویروس کرونا در جرمنی
نمونه‌گیری برای تشخیص بیماران ویروس کرونا در جرمنی

هم‌زمان، کوریای جنوبی که از کشور های خیلی موفق در کنترول ویروس کرونا دانسته می‌شود، گفت که شمار مبتلایان در کاباره‌ها و کلوب‌های شبانه آن کشور افزایش یافته است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا روز دوشنبه، از سوی پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تن اعلام شد. به گزارش این پوهنتون، اکنون مرگ‌ومیر در نتیجۀ این ویروس از مرز ۲۸۴ هزار تن گذشته است.

اضافه از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن هم دوباره شفا یافته اند.

ایالات متحده با نزدیک به ۸۰ هزار و بریتانیا با بیش از ۳۲ هزار، بیشترین مرگ‌ومیر ویروس کرونا را تا حالا در جهان متحمل شده‌اند.

XS
SM
MD
LG