لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۶

مسکو سومین شهر بزرگ جهان، محدودیت‌های ناشی از کرونا را برداشت


آرشیف، شهر مسکو در روسیه
آرشیف، شهر مسکو در روسیه

مقام‌های روسیه می‌گویند، محدودیت‌های سرحدی را كاهش داده و ممنوعیت‌های ناشی از ویروس کرونا را در مسكو لغو كرده‌اند.

به این ترتیب پایتخت روسیه آخرین شهر بزرگ جهان است كه بعد از بیش از دو ماه محدویت‌های وضع شده در آن خاتمه می‌یابد.

بر اساس فرمان میخائیل میشوستین صدراعظم روسیه، سر از نهم جون، شهروندان روسیه می‌توانند به خارج از کشور برای مراقبت از اقارب بیمار شان، کار، تحصیل و یا معالجه سفر کنند.

میخائیل میشوستین، صدراعظم روسیه
میخائیل میشوستین، صدراعظم روسیه

همچنان شهروندان کشورهای خارجی می‌توانند برای مراقبت از اقارب بیمار شان و یا معالجه وارد روسیه شوند.

بعد از این شهروندان مسکو هم که شدیداً از همه‌گیری ویروس کرونا متأثر شده‌اند، دیگر نیازی به گرفتن اجازه‌نامۀ خاص برای سفر به حومۀ این شهر نخواهند داشت.

به گزارش مرکز خبر رادیو آزادی، مقام‌های روسیه بیش از ۴۷۶ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در سراسر این کشور گزارش داده‌اند.

بر اساس گزارش پوهنتون جانز هاپکنز امریکا، از لحاظ موارد ابتلا به ویروس کرونا، روسیه بعد از ایالات متحدۀ امریکا و برازیل در ردیف سوم در جهان قرار دارد.

لغو محدودیت‌ها در روسیه در حالی صورت گرفت که بازارهای اقتصادی جهان در حال بهبود اند، زیرا لغو محدویت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، باعث امیدواری بهبود نسبتاً سریع اقتصادی جهانی می‌شود.

آرشیف، گروهی از رضاکاران برای ضد عفونی کردن شهر مسکو
آرشیف، گروهی از رضاکاران برای ضد عفونی کردن شهر مسکو

با وصف بهبود بازارهای اقتصادی، هشتم جون بانک جهانی هشدار داد که در نتیجۀ بحران اقتصادی جاری ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، احتمال دارد میلیون‌ها تن به سوی فقر شدید سوق داده شوند.

بر اساس گزارش "چشم‌انداز اقتصادی جهانی" که توسط بانک جهانی ارائه شده، تقریباً همه کشورهای نو ظهور و در حال توسعه شاهد کاهش درآمد سرانۀ‌شان خواهند بود و تعداد افرادی‌که در فقر شدید زندگی می‌کنند احتمال دارد به ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تن برسد.

تحلیل­گران بانک جهانی همچنان هشدار داده‌اند که در صورت موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، پیامدهای اقتصادی ناشی از آن در سراسر جهان احتمال دارد خیلی وخیم‌تر باشد.

XS
SM
MD
LG