لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۱

وزارت داخله: بیش از ۱۰۰ عملیات در هفته گذشته در کابل اجرا شده است


نیروهای قوماندانی مشترک، در گام نخست یک طرح امنیتی را برای شهر کابل ارائه کرده است.
نیروهای قوماندانی مشترک، در گام نخست یک طرح امنیتی را برای شهر کابل ارائه کرده است.

وزارت داخله افغانستان می‌گوید که تلاش‌ها برای مبارزه با جرایم در شهر کابل افزایش یافته است.

وزارت داخله به تبهکاران و سارقان هشدار داده که اگر دست از تبهکاری برندارند، بازداشت یا کشته خواهند شد.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری گفت که در یک هفته گذشته در شهر کابل ۱۰۳ عملیات اجرا شده و ۱۹۳ تن به اتهام دست داشتن در جرایم جنایی بازداشت شده‌اند.

او گفت که تلاش‌های نیروهای مشترک امنیتی در کابل افزایش یافته و مجرمان یا بازداشت یا کشته خواهند شد.

آقای آرین افزود: "ما با هیچ مجرم و فردی که نظم عامه را اخلال کند و در برابر پولیس قرار بگیرد، مراعات نمی‌کنیم. هشدار پولیس به مجرمین این است که یا قطعاً دست از این اعمال‌شان بردارند یا در مقابله با پولیس دستگیر یا هم کشته می‌شوند."

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان
طارق آرین سخنگوی وزارت داخله افغانستان

به گفته آقای آرین، فرماندهی نیروهای مشترکی که به تازگی ایجاد شده، دستاوردهای خوبی در زمینه‌ی جلوگیری از انتقال سلاح غیرقانونی، پاک کردن فیلم سیاه از شیشه‌های موترها و ضبط وسایط غیرقانونی داشته است.

طارق آرین افزود که در مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات تشکیلاتی در وزارت داخله نیز کارهای مهمی صورت گرفته و با پرداخت معاش‌ها از طریق سیستم بیومتریک، حضور پولیس خیالی در صفوف نیروهای امنیتی صفر شده است.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که باشندگان شهر کابل از افزایش موارد سرقت‌ مسلحانه و جرم‌های جنایی سخن می‌گویند و موجودیت فساد در صفوف پولیس نیز به‌عنوان یکی از نگرانی‌های جدی مطرح است.

حجت‌الله خردمند، نایب منشی ولسی جرگه نیز می‌گوید که وزارت داخله در امر مبارزه با فساد، اصلاحات تشکیلاتی و جلوگیری از جرایم در شهر کابل دستاوردی خاص نداشته و ناکام است.

آرشیف، انفجار موتر حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید در کابل
آرشیف، انفجار موتر حامل کارمندان شبکه تلویزیونی خورشید در کابل

آقای خردمند گفت: "متأسفانه وزارت داخله ناکام است. این کنفرانس‌های خبری به‌جز فریب دادن مردم چیز دیگری بوده نمی‌تواند. ما هر روز شاهد جرایم جنایی در گوشه و کنار کابل هستیم. وزارت داخله فقط یک کامیابی دارد و آن هم ایجاد چک‌پاینت در داخل شهر و بس خلاص."

پیش از این رهبری وزارت داخله به آمرین حوزه‌های امنیتی شهر کابل هشدار داده بود که اگر رویداد ترور افراد با استفاده از موترسایکل در مربوطات حوزه‌های امنیتی صورت گیرد، آمر همان حوزه سبکدوش خواهد شد.

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که این امر حالا نیز نافذ است و مسئولان حوزه‌های امنیتی باید برای جلوگیری از رویداد‌های جرمی و جنایی هیچ غفلت و کوتاهی نداشته باشند.

XS
SM
MD
LG