لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۳

ترمپ در پنسیلوانیا و بایدن در میشیگان همایش‌های انتخاباتی برگزار کردند


دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترمپ و جو بایدن نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امریکا

دونالد ترمپ و رقیب او جوبایدن به کمپاین‌های انتخاباتی خود برای بسیج هواداران شان به روز شنبه هم ادامه دادند.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در روزهای آخر مبارزات انتخاباتی در تلاش اند تا تعداد اندکی از رأی دهندگان را که هنوز تصمیم نگرفته اند تحت تأثیر قرار دهند و به مردم انرژی بخشند که رأی دهند.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا به روز سه‌شنبه یعنی پس فردا برگزار می‌شود اما ۹۰ میلیون امریکایی پیش از موعد به نامزد مورد نظر خود رأی داده اند.

میزان بلند آرای پیش از روز انتخابات که حدود ۶۵ درصد کل میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۲۰۱۶ است، علاقۀ جدی در رقابت انتخاباتی را منعکس می‌سازد.

نظر سنجی‌ها، بایدن را حداقل ۸ درصد مقدمتر نسبت به ترمپ در سطح امریکا نشان می‌دهد اما در چندین ایالت سرنوشت ساز و حساس اندکی پیشگام‌تر است.

دونالد ترمپ چهار همایش انتخاباتی را در ایالت پنسیلوانیا به روز شنبه برگزار کرد جای که برای انتخاب مجددش مهم تلقی می‌شود.

در همین حال جو بایدن در شهرهای فلینت و دیترویت ایالت میشیگان به کمپاین پرداخت. بارک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده با او همراه بود.

باشندگان این دو شهر عمدتاً امریکاییان افریقایی تبار هستند و میزان قوی مشارکت مردم در انتخابات در ایالت میشیگان در پیروزی نامزد دموکرات نقش کلیدی خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG