لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۳

رهبران نظامی دولت وحدت ملی میانمار را یک گروه تروریستی خواندند


مین اونگ هلاینگ، رهبر نظامی برما
مین اونگ هلاینگ، رهبر نظامی برما

رهبران نظامی میانمار، دولت وحدت ملی این کشور را یک گروه تروریستی خوانده‌اند.

رسانه‌های تحت کنترل حکومت میانمار (برما) شنبه هشتم می اعلام کردند که رهبران نظامی، دولت وحدت ملی رقیب را یک گروه تروریستی خوانده، آن را مسئول بمب‌گذاری‌ها، آتش‌سوزی‌ها و قتل‌ها دانسته اند.

اردوی میانمار از غضب قدرت در اول ماه فبروری و دستگیری آنگ سان سوچی رهبر منتخب این کشور برای برقراری نظم تلاش می‌کند.

مین اونگ هلاینگ رهبر نظامی برما، غضب قدرت در ماه فبروری توسط اردو را با اتهام تقلب در انتخابات ماه نوامبر سال گذشته توجیه می‌کند که در آن حزب "NLD" آنگ سان سوچی برنده شد.

آنگ سان سوچی، رهبر منتخب غیرنظامی میانمار
آنگ سان سوچی، رهبر منتخب غیرنظامی میانمار

به گفتۀ خبرگزاری رویترز، از بمب گذاری‌ها در میانمار بطور روزانه گزارش داده می‌شود و شبه نظامیان محلی برای مبارزه با اردو تشکیل شده‌اند.

از کودتای نظامی فبروری در میانمار تا اکنون، تظاهرات بر ضد رهبران نظامی (خونتا) در سراسر این کشور جنوب شرق آسیا متوقف نشده و حمله‌های مداوم مخالفان کودتای نظامی، اقتصاد میانمار را فلج کرده است.

دولت وحدت ملی میانمار (NUG) که بطور مخفی فعالیت می‌کند، اردوی این کشور را به حیث یک نیروی تروریستی توصیف کرده، در هفتۀ جاری اعلام کرد که یک نیروی دفاع مردمی را ایجاد می‌کند.

تلویزیون دولتی میانمار(MRTV) با اعلام این که دولت وحدت ملی "NUG"و نیروی جدید کمیته‌ای از قانونگذاران برکنار شدۀ این کشور که به نام (CRPH) فعالیت می‌کند، همه تحت پوشش قانون مبارزه با تروریزم قرار می‌گیرند.

قانون ضد تروریزم میانمار نه تنها عضویت در گروه‌ها، بلکه هرگونه تماس با آن‌ها را نیز ممنوع کرده است.

در اعلامیۀ اردو میانمار که طریق تلویزیون دولتی نشر شده، اقدام‌های این گروه‌ها در بسیاری مناطق این کشور باعث فعالیت‌های تروریستی شده است.

در اعلامیۀ اردو گفته شده که به منظور از بین بردن نظام دولتی بمب‌گذاری‌ها، آتش‌سوزی‌ها، قتل و تهدیدها توسط این گروه‌ها، صورت گرفته است.

اعتراض‌ها در پیوند به کودتا و ایجاد حکومت نظامی در میانمار
اعتراض‌ها در پیوند به کودتا و ایجاد حکومت نظامی در میانمار

حکومت نظامی قبلاً مخالفان سیاسی خود را به خیانت متهم کرده بود.

بعد از کودتای نظامی اول فبروری سال‌جاری در میانمار، ده‌ها خبرنگار دستگیر شده‌اند، رسانه‌ها تعطیل شده و مجوزهای برخی تلویزیون‌ها نیز لغو شده است.

به گفتۀ خبر گزاری رویترز، میانمار در معرض خاموشی اطلاعاتی قرار داده شده است.

خبرگزاری فرانس پرس از قول یک گروه ناظر محلی گزارش داده که تلاش‌های حکومت برای سرکوب جنبش رو به رشد ضد نظامیان، فقط خونریزی به همراه داشته و از اول فبروری تا اکنون، بیش از ۷۷۰ فرد ملکی توسط نیروهای امنیتی میانمار کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG