لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۹

خواست اعضای جنبش خودجوش زنان معترض از عبدالله: پیام ما را به حکومت طالبان برسانید


دیدار اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با عبدالله عبدالله
دیدار اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با عبدالله عبدالله

شماری از اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی نظام پیشین در کابل دیدار و گفت‌وگو کردند.

داکتر عبدالله عبدالله در حساب تویتری خود نوشته است، در این دیدار تأکید کرده که تحصیل، کار و مشارکت از حقوق اساسی زنان می‌باشد و باید به این خواست‌ها رسیده‌گی شود.

شماری از اعضای جنبش زنان معترض هدف این دیدار روز گذشته را رسانیدن خواست‌هایشان به مقام‌های حکومت طالبان از طریق چهره‌های مطرح سیاسی و تأثیرگذاری آن‌ها در رسیدن به این خواست‌ها عنوان می‌کنند.

ژولیا پارسی، یک تن از آنان که در نشست روز چهارشنبه با داکتر عبدالله حضور داشت به رادیو آزادی گفت: "من فکر می‌کنم سخنان داکتر صاحب عبدالله شاید برای آنان/طالبان تأثیرگذار باشد، بخاطری‌که داخل افغانستان هستند و نرفتند و همراه آنان گاهی دید و بازدیدی دارند ممکن تأثیرگذار باشد."

دیدار اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با عبدالله عبدالله
دیدار اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با عبدالله عبدالله

این زنان معترض می‌گویند، تلاش‌هایشان برای گفت‌وگوی رو در رو با مقام‌های طالبان تا به حال بی‌نتیجه بوده و حتی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ طالبان از دیدار رو در رو با آنان خودداری کرده و دو نماینده‌اش را برای شنیدن خواست‌هایشان فرستاده بود.

خواستیم در این باره که چرا رهبری طالبان به ویژه سرپرست وزارت خارجۀ آنان با زنان معترض دیدار رو در رو انجام نمی‌دهد، دیدگاه حکومت طالبان را داشته باشیم، اما قهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجۀ حکومت طالبان، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان و بلال کریمی معاون او تا زمان نشر این گزارش به پرسش‌های رادیو آزادی پاسخ ندادند.

دیدار اعضای جنبش خودجوش زنان معترض با داکتر عبدالله در حالی صورت گرفته که ادعا می‌شود شماری از زنان معترض هنوز در بند طالبان اند و در مکان‌های نا معلوم نگهداری می‌شوند، اما سخنگویان حکومت طالبان همواره این موضوع را رد کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG