لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۶

ایالات متحده امریکا به کمک هایش با مردم افغانستان ادامه می‌دهد


بیرق ملی امریکا
بیرق ملی امریکا

سرمفتش خاص برای بازسازی افغانستان "سیگار" می‌گوید با درنظرداشت شرایط دشوار این کشور امریکا به کمک‌های خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

جان سوپکو سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان می‌گوید که این کمک ها بخاطر جلوگیری از بحران بشری و کاهش تاثیر آن صورت می‌گیرند.

با اینکه واشنگتن بعد از بازگشت طالبان به قدرت در ماه اسد سال گذشته خورشیدی کمک‌های خود با افغانستان را قطع کرد و بیش از نه میلیارد دالر سرمایه خارجی این کشور را منجمد ساخت ولی بازهم به کمک‌های بشردوستانۀ خود از طریق ملل متحد و موسسات غیردولتی با افغانستان ادامه داده است.

امریکا در گردهمایی ماه گذشته در ژنو متعهد کمک بیش از دوصد میلیون دالر با افغانستان شد.

در این کنفرانس کشورهای کمک کننده در مجموع متعهد به کمک ۲.۴۴ میلیارد دالر به افغانستان شدند.

سازمان ملل متحد گفته که برای رسیدگی به بحران بشری در افغانستان در سالجاری به ۴.۴ میلیارد دالر نیاز است.

سیگار در تویت خود گفته که کمک‌های امریکا به نظارت موثر نیاز دارد تا هدر نرود و نتیجه مثبت و واقعی داشته باشد.

سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان از چگونگی مصرف میلیارد‌ها دالر کمک با حکومت سابق افغانستان بارها انتقاد کرده و گفته بود که اکثریت این پول درست مصرف نشده است.

سیگار در تویت تازۀ خود مصرف موثر این کمک را توصیه کرده می‌گوید وضع شرط‌های دقیق در این راستا موثرترین راه حمایت از افغانستان خواهد بود.

مقامات امریکا گفته اند کمک با افغانستان به طالبان داده نمی‌شود بلکه از سوی موسسات کمک رسان به افرادی که به کمک‌های عاجل نیازد دارند مستقیماً توزیع می‌شود.

از سوی دیگر ملل متحد می‌گوید تقریباً همه مردم افغانستان با کمبود غذا و حدود ۲۳ میلیون باشنده این کشور با عدم امنیت غذایی روبرو اند.

عدم امنیت غذایی به حالتی گفته می‌شود که دسترسی مردم به غذای سالم و کافی فراهم نباشد.

XS
SM
MD
LG