لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۹

طالبان: تلاش‌ها برای تامین امنیت مکان‌های دیپلماتیک ایران افزایش یافته اند


آرشیف- اعتراضات در مقابل سفارت ایران در کابل
آرشیف- اعتراضات در مقابل سفارت ایران در کابل

پس از ابراز نگرانی ایران در مورد امنیت نمایندگی های دیپلماتیکش در افغانستان، طالبان به تهران اطمینان داده اند که تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش داده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان شام دیروز سه‌شنبه در این مورد به رادیو آزادی گفت و در ضمن خواستی را هم از ایران مطرح کرد: "مؤظفین امنیتی وظیفه گرفته اند تا امنیت قنسولگری ها را تامین کنند، انشالله وضعیت به سوی بهبود می‌رود ما هم تلاش می‌ورزیم تا وضعیت کنترل شود و خواست ما از جمهوری اسلامی ایران این است که آنها هم برخورد های که با پناهجویان افغان صورت گرفته آنرا پی‌گیری کرده و عاملین را مجازات کنند و جلوی مظالم بیشتر را بگیرند."

سفارت ایران در کابل روز گذشته هشدار داد که خدمات قنسولی خود در افغانستان را تا امر ثانی متوقف خواهد کرد، اندکی پس از انتشار این بیانیه، خبرگزاری ایرنای ایران به نقل از سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه این کشور خبر داد که فعالیت های دیپلماتیکش در افغانستان متوقف نشده است.

گزارشهای ضدونقیض از توقف خدمات قونسلی ایران در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:23 0:00

ایران روز گذشته شارژدافیر افغانستان در تهران را فراخوانده بود. یکروز پیش از این، اعتراضات در کابل، هرات و خوست علیه ایران به اتهام بدرفتاری این کشور با مهاجران افغان راه اندازی شد.

معترضان در هرات دروازه قنسولگری ایران را آتش زدند.

این اعتراضات پس از آن راه اندازی شد که نشر ویدیوها در رسانه های اجتماعی نشان داد که ایرانی‌ها با مهاجران افغان بدرفتاری می‌کنند. ایران این اتهامات را رد کرده است.

به گفته وزارت خارجه ایران بیش از پنج میلیون مهاجر افغان در ایران زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG