لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۸

پاکستان بار دیگر خواستار توقف حملات مسلحانه از قلمرو افغانستان گردید


عکس آرشیف : دو سرباز اردوی پاکستان در نقطه سرحدی بین پاکستان و افغانستان در حال گزمه دیده میشوند.
عکس آرشیف : دو سرباز اردوی پاکستان در نقطه سرحدی بین پاکستان و افغانستان در حال گزمه دیده میشوند.

اردوی پاکستان صبح روز شنبه اظهار داشت که در حملات تروریستی از آن سوی سرحد افغانستان دست کم سه سربازان پاکستانی کشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی اردوی پاکستان در یک اعلامیه نوشته که شورشیان در منطقه خیبرپختونخواه تیر اندازی کرده و سربازان اردو را هدف قرار دادند.

در اعلامیه آمده است که حکومت پاکستان چنین حملات از خاک افغانستان را محکوم میکند و از حکومت افغانستان انتظار دارد که مانع استفاده از خاکش برای انجام چنین حملات بر پاکستان شود.

در ماه های اخیر گروه تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) حملات خودرا در داخل پاکستان بیشتر ساخته است.

به نوشته خبرگزاری دی پی ای آلمان تحریک طالبان پاکستان در امتداد سرحدات دو کشور مستقر بوده و در عملکرد خود٬ روش مشابه را با طالبان درآنسوی سرحد در افغانستان تعقیب میکنند. اما این گروه از نگاه تشکیلاتی با طالبان افغانستان تفاوت دارد.

تحریک طالبان پاکستان تلاش دارد تا شریعت اسلامی را در پاکستان جاری بسازد.

حکومت صدر اعظم سابق پاکستان عمران خان در ماه نومبر با تحریک طالبان پاکستان یک موافقتنامه آتش بس را امضا کرده بود. اما بعد از ماه ها٬ تحریک طالبان پاکستان٬ حکومت را به تخطی از مواد این موافقتنامه متهم ساخته و آتش بس را لغو کرد.

در دو دهه گذشته نظر به ارقام در حملات انتحاری و دیگر حملات تحریک طالبان پاکستان بیش از ۸۰ هزار فرد ملکی و نظامی در این کشور کشته شده اند.

حکومت طالبان تا حال در این مورد چیزی نگفته ولی آنها قبلا مکررا گفته اندکه اجازه نمی دهند خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده شود٬ زیرا در توافق صلحی که با امریکا در قطر امضا کردند نیز به این موضوع تاکید شده است.

XS
SM
MD
LG