لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۳

پیام منسوب به رهبر طالبان توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است


عکس آرشیف : برخی از روزنامه های معروف جهان
عکس آرشیف : برخی از روزنامه های معروف جهان

پیام منسوب به ملا هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان به مناسب عید فطر توجه شماری از نشریه های جهان را جلب کرده است.
در این پیام رهبر طالبان از جامعۀ جهانی خواسته است که حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت بشناسند و به گفتۀ او روابط نیک دپلوماتیک به حل مشکلات افغانستان کمک کرده می تواند.

نشریۀ دیجتال ژورنال

  • این نشریه با اشاره به این پیام نوشته است که پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان بر افغانستان، هنوز هیچ کشوری حکومت طالبان را به رسمیت نشاخته است.

اما رفت و آمد های دیپلوماتیک طالبان با چند کشور از جمله ایران، روسیه و چین ادامه دارد.

به نوشتۀ دیجتال ژورنال، طالبان بار دیگر به تطبیق قوانین افراطی روی آورده اند و زنان را از فعالیت های اجتماعی محروم کرده اند.

در پیام منسوب به هبت الله آخندزاده، به نوشتۀ نشریه، به مواردی که توجه جامعۀ جهانی را جلب کرده ،از جمله موضوع آموزش دختران، اشاره نشده است.

دیفنس پوست

  • نشریۀ دیفنس پُست در مورد آنچه افزایش ناامنی ها در افغانستان خوانده، مطلبی را نشر کرده و به تازه ترین رویداد امنیتی در ولایت بلخ پرداخته است.

خبرگزاری رویترز، به نقل از محمد آصف وزیری سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان در بلخ نوشته است که در انفجار های ناوقت پنجشنبه ۲۷ اپریل دستکم ۹ تن کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

شاخۀ ولایت خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش مسئولیت این انفجار ها را پذیرفت. این گروه مسئولیت انفجار ۲۱ اپریل در یک مسجد شیعیان در مزار شریف را نیز به عهده گرفته بود.

دیفنس پُست می نویسد که در دو هفتۀ اخیر در حملات بمبی عمدتاً شیعه های افغانستان هدف گرفته اند.

پس از آن که داعش مسئولیت انفجار های مرگبار را پذیرفت، وزارت داخلۀ حکومت طالبان سه شنبه در صفحه تویتر خود نوشت که گروه داعش در افغانستان ۹۸ درصد سرکوب شده و این گروه دیگر تهدیدی به شمار نمی‌رود.

به نوشتۀ مقاله نویس دیفنس پُست، بعد از آن که طالبان در ماه آگست کنترل کابل را در دست گرفتند، از میزان ناامنی ها کاسته شد، اما در ادامه می خوانیم که در این روز ها شاخۀ ولایت خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش حملاتش را ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG