لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۶

حکومت طالبان: به سیلاب‌زده ها کمک توزیع شده٬ سیلاب‌زده ها: کمک ها خیلی اندک است


عکس آرشیف: سیلاب زده‌گان در ولایت بدخشان
عکس آرشیف: سیلاب زده‌گان در ولایت بدخشان

اداره مبارزه با رویداد های طبیعی در افغانستان می‌گوید که حداقل در هشت ولایت این کشور کمک های غذایی و غیر غذایی در اختیار سیلاب زده ها قرار داده شده است.

باران های شدید و متواتر و به دنبال آن سرازیر شدن سیلاب ها در بیشتر از ده ولایت افغانستان در جریان کمتر از یک هفته گذشته خسارات هنگفت جانی و مالی را به مردم به ویژه روستانشین ها و برخی از مراکز شهر ها وارد کرده است.

بر اساس ارقامی که نهاد های حکومتی در ولایات و مرکز منتشر کرده اند٬ در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در چند روز گذشته، حد اقل ۲۹ تن جان باخته اند و بیش از ۴۰ تن دیگر هم زخم برداشته اند.

غلام غوث ناصری یکی از مسوولین ادارهٔ مبارزه با رویداد های طبیعی به رادیو آزادی گفت که کمک های این اداره در ولایت های کندز، تخار، بغلان، پروان، هرات، فاریاب، بادغیس و بدخشان در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.

سرازیر شدن سیلاب ها جان حداقل ۲۹ نفر را گرفته و ۴۰ تن دیگر را مجروح ساخته است

از توزیع کمک ها به سیلاب زده ها در حالی خبر داده میشود که در بسیاری از مناطق سیلاب زده مردم از نحوه توزیع این کمک ها شکایت دارند و میگویند که کمک ها به افراد مستحق نمی‌رسد و در بسیاری موارد مقدار این کمک ها بسیار اندک است.

بخش اعظم کمک های که در مرکز و ولایات به مردم توزیع می شود توسط نهاد های بین المللی به شمول سازمان ملل فراهم شده است.

عکس آرشیف: توزیع کمک ها به نیازمندان
عکس آرشیف: توزیع کمک ها به نیازمندان

با وصف این کمک روند توزیع کمک ها همچنان ادامه یافته است٬ اما اداره کمک های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می گوید که در جریان ماه مارچ امسال، تنها هفت در صد از مردم در افغانستان به غذای کافی دسترسی داشتند.

این اداره به روز جمعه در تویتر گفت، شمار کسانی که در افغانستان با قحطی و نبود مواد غذایی روبرو شده اند، از حد نگرانی هم گذشته است.

ایزابیل موسارد کارلسن رئیس اوچا در پیامی گفته که برای پیدا کردن یک وعده غذا در افغانستان، میلیون ها تن از زنان، مردان و کودکان با سرنوشت نا معلومی روبرو شده اند.

به گفتۀ او، در چند روز گذشته پس از سرازیر شدن سیلاب ها و پیش از آن در نتیجه خشکسالی، جنگ، تبعیض و چالش های اقتصادی به افغان ها آسیب های زیادی وارد شد و اکنون آنها به کمک های دوامدار و ثابت نیاز دارند.

اداره هماهنگی کمک های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) در اعلامیه اش گفته است، با آنکه در جریان امسال برای حدود ۱۸ میلیون تن از شهروندان افغانستان کمک ها را رسانده است با آنهم میلیون ها تن دیگر برای بقای شان به کمک های فوری و دوامدار نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG