لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

دبیرا لاینز در دیدار با متقی به حقوق زنان و ایجاد حکومت فراگیر تاکید کرد


امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان و دیبرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان
امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان و دیبرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان

دبیرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در دیدارش با سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان در کابل در مورد حقوق زنان و ضرورت ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفتگو کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان پس از این دیدار در توییترش نوشت که برعلاوه ایجاد حکومت فراگیر، در مورد حقوق زنان به ویژه تحصیل و کار آنها گفتگو کرده است.

خانم لاینز افزوده که در این دیدار او همچنین در مورد گزارش‌های از موارد نقض حقوق بشر در ولایت پنجشیر با آقای متقی ابراز نگرانی کرده است.

اخیراً گزارش‌های نشر شدند که در آنها گفته شده که نیروهای طالبان در برخی از نقاط پنجشیر مردم ملکی را به زور از خانه هایشان کشیده اند و در برخی موارد حتی دست به کشتار غیرنظامیان هم زده اند.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان دیشب به رادیو آزادی گفت که خانم لاینز در دیدار روز سه شنبه به صراحت گفت که هیچ کس از جنگ در افغانستان حمایت نمی‌کند و این جنگ به نفع افغانستان نیست.

نماینده سازمان ملل در افغانستان نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت زنان افغان به شورای امنیت ابراز کرده است

آقای تکل افزود که امیرخان متقی به خانم لاینز تاکید کرد که پیشرفت های حاصل شده در افغانستان باید به جهانیان رسانده شود:
"امیرخان متقی وزیر امور خارجه به خانم لاینز تذکر داد که سازمان ملل متحد، جهان را در مورد حقایق در افغانستان از جمله امنیت، جلوگیری از فساد و اختلاس و جلوگیری از داعش و مواد مخدر بگونه جدی و واقع‌بینانه آگاه سازد. "

دبیرا لاینز نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان پنج‌شنبه گذشته گزارش خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد و نگرانی عمیق خود را در مورد وضعیت حقوق زنان در افغانستان ابراز کرد.

اما براساس گزارش‌ها، خانم لاینز در نشست تازه با سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان٬ روی ایجاد یک میکانیزم مشترک تاکید کرده است که برای جلوگیری از مشکلات در افغانستان موثر باشد.

XS
SM
MD
LG