لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۴

نیروهای روسی و اوکراینی در شهر سیویرو دونتسک اوکرائین وارد جنگ های کوچه به کوچه شده اند


از ادامه نبرد های شدید در شرق اوکراین گزارش داده شده است.
از ادامه نبرد های شدید در شرق اوکراین گزارش داده شده است.

در شهر صنعتی سیویرو دونتسک در شرق اوکرائین جنگها کوچه به کوچه جریان دارد. یک تعداد افراد ملکی از ترس جنگ در یک جائی پناه برده اند که مواد کمیاوی حفظ می شود و مقامات ترس دارند که تماس با این مواد خطرناک می باشد.

قوای روسیه امروز به اشغال کامل شهر سیویرو دونتسک در شرق اوکرائین نزدیک شده اند.

از چند روز به این سو در این منطقه جنگهای شدید دوام دارد. همزمان با این واشنگتن هشدار داده است که شاید این جنگ چندین ماه دیگر ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر بریتانیا هم با ایالات متحده امریکا و جرمنی همصدا شده و اعلان کرد که به اوکرائین اسلحه پیشرفته می فرستند تا در برابر تهاجم روسیه٬ از خود دفاع کند.

نبرد های کوچه به کوچه در شرق اوکراین زنده گی اطفال و بزرگسالان را در آن مناطق با خطرات جدی رو به رو کرده است
نبرد های کوچه به کوچه در شرق اوکراین زنده گی اطفال و بزرگسالان را در آن مناطق با خطرات جدی رو به رو کرده است

رئیس اداره نظامی سیویرو دونتسک سرهی هایدی در انستگرام نوشته است قوای روسیه ۸۰ درصد این شهر را تحت تسلط خود در آورده و هم کنون کوچه به کوچه جنگ دوام دارد.

هایدی هشدار داده است که بخاطر فیر های نظامیان روسیه یک تعداد افراد ملکی در این شهر به تاسیسات کمیاوی پناه برده اند که در آنجا موادخطرناک حفظ می شود.

الکساندر موتوزیانیک سخنگوی وزارت دفاع اوکرائین خبر جنگ های کوچه به کوچه را در شهر سیویرو دونتسک تائید کرده وگفت که قوای روسی به مرکز شهر رسیده اند. اما به گفته او نظامیان اوکرائینی فعالانه دفاع می کنند.

طبق اطلاعات روزمره استخباراتی وزارت دفاع بریتانیا نظامیان روسی اکثریت بخشهای این شهر را تصرف کرده اند ولی سرک عمومی در مرکز شهرهنوزهم در دست قوای اوکرائیی است و روسیه با استفاده از اسلحه سنگین اهسته آهسته بسمت مرکز شهر در حرکت میباشد.

ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکرائین یک بار دیگر گفته است که وضیعت در شرق اوکرائین پیچیده است . او دیروز به یک رسانه امریکائی گفته بود که هر روز بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکرائینی کشته و در حدود ۵۰۰ نفر دیگر آنها زخمی میشوند.

دیروز جو بایدن رئیس جمهور امریکا رسما اعلان نمودکه به اوکرائین سیستم راکت اندازی را میدهد که تا فاصله ۸۰ کیلومتر هدف را دقیقا نشانه میزند.

این یک جز کمک جدید هفتصد میلیون دالری امریکا به اوکرائین میباشد.

XS
SM
MD
LG