لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۰

یک عضو برجسته گروه داعش با هفت تن دیگر در ولایت تخار کشته شده اند


گوشه یی از ولایت تخار در شمال افغانستان
گوشه یی از ولایت تخار در شمال افغانستان

بر اساس گزارش خبرگزاری (AIP) از شمال افغانستان حداقل هشت عضو کلیدی گروه داعش به شمول یونس ازبکستانی٬ در درگیری های تازه کشته شده اند.

عملیات نظامی به هدف دور ساختن افراد گروه داعش به روز شنبه در ساحه پروژهٔ شرقی شهر تالقان مرکز ولایت تخار راه اندازی شده بود.

انصار الله انصار رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت تخار در صحبت با رادیو آزادی گفته است که در جریان این عملیات سه تن از افراد وابسته به گروه داعش نیز بازداشت گردیده اند.

وی به ادامه افزود: "یک دسته از افراد گروه داعش میخواستند امنیت را در منطقه اخلال کنند که در نتیجه فعالیت نیروهای امنیتی٬ به قتل رسیدند."

از سوی دیگر عبدالمبین صافی سخنگوی قوماندانی امنیه طالبان در ولایت تخار به رسانه ها گفته است که عملیات پس از ظهر روز شنبه در مسیر شاهراه تخار- بدخشان صورت گرفته است.

به گفته وی٬ اجرای این عملیات چندین ساعت ادامه یافت.

در مورد سایر افرادی که در جریان عملیات کشته شده اند و همچنان سه تن از اعضای گروه داعش که در این عملیات بازداشت گردیده اند٬ توضیحات بیشتری داده نشده است.

در همین حال امر الله صالح معاون پشین ریاست جمهوری افغانستان
در همین حال امر الله صالح معاون پشین ریاست جمهوری افغانستان

در همین حال امر الله صالح معاون پشین ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توییتر خود شبکه حقانی را به توسعه اقتدار در تخار متهم کرده و گفته است : « شبکه حقانی با دور کردن سایر گروه های قومی که در برابر طالبان می جنگند٬ در حال تحکیم مواضع خود در تخار است» .

او در عین حال به گروه های که در مقابله با طالبان قرار گرفته اند هشدار داده و گفته است که در آینده آنان شاهد موارد بیشتری از چنین عملکرد هایی خواهند بود.

در این اواخر گزارش های متعددی از استقرار و فعالیت اعضای گروه داعش در شمال افغانستان منتشر شده است.

حدود یک ماه قبل گزارش های نیز به نشر رسید که گروه داعش با استفاده از قلمرو افغانستان٬ چندین راکت را به تاجکستان پرتاب کرده است.

فعالیت های داعش در افغانستان به خصوص در شمال این کشور منجر به افزایش نگرانی ها در مورد امنیت کشور های آسیای میانه و ایران گردیده است.

این کشور ها در چندین اجلاس مشترک خواستار همکاری در زمینه جلوگیری از گسترش فعالیت های گروه داعش از افغانستان به آسیای میانه شده اند.

در پاسخ به این نگرانی ها طالبان گفته اند که به هیچ گروهی اجازه نمی دهند تا از قلمرو افغانستان علیه سایر کشور ها استفاده کند.

XS
SM
MD
LG