لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۹

سرمنشی سازمان ملل ضمن همدردی با زلزله زده‌گان افغانستان از ادامه کمک ها اطمینان داد


انتونیو گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد
انتونیو گوتریش سرمنشی سازمان ملل متحد

سرمنشی سازمان ملل متحد با قربانیان زلزلهٔ افغانستان ابراز همدردی کرده و گفته است که کمک های این سازمان برای زلزله زده گان ادامه می یابد.

انتونیوگوتریش درحساب تویترش نوشته که « دلش برای مردم افغانستان می سوزد.»

گوتریش گفته که تیم های کمکی سازمان ملل متحد در منطقه حضور دارند و کمک های اولیه را به مردم رسانده اند.

برنامه جهانی غذا( دبلیو اف پی) به خبرگزاری رویترز گفته که آنها در حال رساندن مواد غذایی و تجهیزات لوژستیکی به مناطق آسیب دیده بوده و به حدود ۳۰۰۰خانواده کمک تهیه کرده اند.

گوردن کریگ معاون آمر برنامه جهانی غذا در افغانستان می گوید، به دنبال دهه ها جنگ، خشکسالی و سقوط اقتصادی در افغانستان، مردم این کشور همین اکنون به بحران بی پیشینهٔ رو به رو اند.

او افزود که این زلزله به نیازمندی های روزانه کمک های گستردهٔ بشر دوستانه در افغانستان افزوده است.

در این حال رمزی الاکبروف مسئول بخش هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل ( اوچا) در تویتی به قربانیان زلزله ابراز غمشریکی کرده و گفته که کمک های بشری آنها به منطقه ارسال شده اند.

او تویت اداره اوچا نقل کرده که نوشته، اولین کاروان کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با خیمه، پتو، شال و سایر وسایل کمکی امروز کابل را به مقصد مناطق زلزله زده ترک کرد.

در این تویت آمده که این کمک ها نخست به ۴۰۰۰ نجات یافته های این زلزله در ولایت های خوست و پکتیکا رسانده شده و نیازمندی های فوری آنها را بر آورده می کند.

انتونی بلنکین وزیر امور خارجه امریکا
انتونی بلنکین وزیر امور خارجه امریکا

او افزوده که کمک های بیشتر در راه است.

در این حال، انتونی بلنکین وزیر امور خارجه امریکا در اعلامیه همدری خود را به آنانانی ابراز داشته که از زلزلهٔ مرگبار در افغانستان متضرر شده اند.

او گفت که ایالات متحده غم و اندوه خود را برای قربانیان زلزله در افغانستان ابراز داشته و همدری خود را به آنهای که عزیزان شان را از دست داده اند، ابراز کرده است. .

انتونی بلنکین گفت که مردم افغانستان متحمل سختی های زیاد بوده و این فاجعه طبیعی وضعیت را وخیم تر ساخته است.

کوریای جنوبی برای زلزله زده گان افغانستان مبلغ یک ملیون دالر کمک فراهم می کند

در این میان، وزارت خارجه کوریای جنوبی به روز پنجشنبه گفت که یک میلیون دالر به زلزله زدگان در افغانستان کمک می کند.

همچنان، سیجی کیهارا، معاون کابینه جاپان دیروز در یک کنفرانس خبری گفته که حکومت این کشور در حال هماهنگی اقدامات برای" حمایت های فوری لازم" و ارزیابی وضعیت برای درک نیازمندی های محلی در مناطق زلزله زده در افغانستان است.

بر اساس آمار رسمی، بر اثر زلزلۀ ۶.۱ ریشتری اوایل چهارشنبه در ولایت‌پکتیکا، خوست و ننگرهار دستکم هزار تن جان باختند و حدود هزار و پنجصد تن دیگر زخمی شدند.

در این حال سازمان ملل متحد گفته که ممکن است که آمار تلفات بیشتر شود .

XS
SM
MD
LG