لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۹

ادعا ها در مورد درگیری ها در بلخاب؛ طالبان قرارگاه مهدی مجاهد را بمباران کرده اند


تصویر آرشیف
تصویر آرشیف

امروز هم از ادامه جنگ میان طالبان و مهدی مجاهد فرمانده جدا شده آنان در بلخاب ولایت سرپل گزارش‌ شده است.


نزدیکان مهدی مجاهد فرمانده هزاره تبار جدا شده طالبان می‌گویند از شب گذشته به این سو چندین حمله‌ طالبان را در منطقه عقب زده اند.

وزارت دفاع حکومت طالبان نیز با پخش خبرنامه یی گفته است که عملیات تصفیوی به روز شنبه در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل صورت گرفته و تا هنوز هم این عملیات در برخی از نقاط دور دست ولسوالی بلخاب ادامه دارد.

یک تن از نزدیکان مهدی مجاهد که علت حساسیت امنیتی نمی‌خواهد نامش در گزارش گرفته شود به رادیو آزادی گفت طالبان در این جنگ از نیروهای هوایی هم کار گرفتند و قرار گاه مهدی مجاهد را هم بمباران کردند.


"تا نزدیک مرکز ولسوالی آمده بودند، اما با واکنش شدید خیزش‌های مردمی روبرو شدند و حملات شان دفع شد، امروز ساعت حدود ۱۰:۳۰دقیقه طیاره ها محل اقامت مولوی صیب را بمباران کردند اما تلفات ندارد".

مهدی مجاهد فرمانده هزاره تبار جدا شده طالبان
مهدی مجاهد فرمانده هزاره تبار جدا شده طالبان

حکومت طالبان تا هنوز حمله هوایی به محل اقامت مهدی مجاهد را تائید نکرده اما در خبرنامه وزارت دفاع طالبان٬ گفته شده است که « یاغیان » از محل فرار کرده اند.

از سویی هم جبهه مقاومت ملی به تازه‌گی در یک اعلامیه ادعا کرده که در درگیری‌های تازۀ بلخاب، فرمانده امنیۀ طالبان برای دره صوف بالای ولایت سمنگان با ده تن از همراهانش در یک کمین افراد مهدی مجاهد در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل کشته شده است.

در اعلامیه جبهه مقاومت ملی در مورد جنگ بلخاب نوشته شده جنگ جریان دارد و از شب گذشته تا کنون ۱۴طالب کشته شده و ۹ تن دیگر زخمی گردیده اند.

اما وزارت دفاع طالبان گفته است که طالبان در این جریان آسیبی ندیده اند.

این سومین روز جنگ میان طالبان و فرماندۀ جداشدۀ آنان مهدی مجاهد در بلخاب است.

این جنگ زمانی شروع شد که یک هیئت طالبان در منطقه موفق نشد با مهدی مجاهد روی خواست‌هایش به توافق برسد.

مهدی مجاهد برای هزاره‌ها در حکومت طالبان سهم بیشتری خواسته و همین نکته دلیل جنگ بین او وطالبان گفته می شود.

اما طالبان تا کنون این خبر را به‌گونه رسمی تایید نکردند. پس از جبهه مقاومت ملی و تحریک آزادی افغانستان این سومین گروهی است که عملا بر ضد طالبان به میدان جنگ آمده اند.

XS
SM
MD
LG