لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۶

نگرانی از نا امنی‌ها در کابل؛ مردم خواهان تامین امنیت در روز های عید اند


تصویر آرشیف: تعدادی از کودکان در ایام تجلیل از عید در کابل
تصویر آرشیف: تعدادی از کودکان در ایام تجلیل از عید در کابل

باشندگان کابل خواستار تأمین امنیت سراسری در روزهای عید قربان هستند. آنان در صحبت با رادیو آزادی از حکومت طالبان می‌خواهند تا جلو ناامنی و رویدادهای جنایی را بگیرند.


کابل، شهری که هنوز هم‌ باشنده گان آن با احساس ترس از ناامنی زندگی می‌کنند و میخواهند در روز های عید امنیت در این شهر تامین باشد.

فواد یکی از باشنده های کابل انتظار دارد تا عید را در سایه امنیت سپری کند:

"عید قربان فرا می‌رسد اما وقت و‌ ناوقت در ‌کابل جنگ است و ما نگران هستیم که در روزهای عید هم همین حالت باشد، از حکومت طالبان می‌خواهیم امنیت را در روزهای عید تأمین کنند تا ما عید را با خوشحالی سپری کنیم."

در همین حال خیبر یکی دیگر از باشنده های کابل٬ او از مردم میخواهد تا در تامین امنیت همکاری کنند:

"با اینکه افراد مسلکی ندارند اما باید امنیت مردم را تامین کنند، خواست من این است که مردم با حکومت خود همکار باشند."

آنان می‌گویند، با اینکه نیروهای امنیتی حکومت طالبان از امنیت کامل صحبت می‌کنند اما هنوز هم مردم آرام زندگی کرده نمی‌توانند.

این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که پنج‌شنبه‌شب گزارش‌هایی از انفجارها و جنگ در منطقه موسوم به ۳۱۵ فامیلی در ساحهٔ خیرخانه شهر کابل به نشر رسیده است.

برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته بودند، نیروهای امنیتی حکومت طالبان با افراد مسلح برخورد داشتند و انفجار نیز صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان به روز پنجشنبه در صفحۀ توییتر خود نوشته، نیروهای آنان در منطقۀ ۳۱۵ فامیلی بر یک مخفی‌گاه خوارج عملیات داشتند و با کشته شدن آن افراد عملیات نیز به پایان رسید.

او همچنان نوشته، در این عملیات چهان تن با سلاح‌های سبک و سنگین بازداشت شدند.

آقای مجاهد پیش‌تر نوشته بود: « این خوارج دست به اعمال تخریبی در بخش‌های از کابل زده بودند.»

اما با تمام این‌ها وزارت داخلۀ حکومت طالبان در پاسخ به نگرانی مردم می‌گوید، آنان آمادۀ تأمین امنیت سراسری در روزهای عید هستند.

عبدالنافع تکور، سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه به رادیو آزادی گفت:

"نیروهای امنیتی وزارت داخله برای تامین امنیت مردم خود همیشه آماده است، برای اینکه مردم ما روزهای عید را به آرامی سپری کنند نیروهای امنیتی ما شب و روز کوشش می‌کنند، از مردم عزیز خود می‌خواهم تا با نیروهای امنیتی خود همکاری کنند."

پیش از این نیز حکومت طالبان از تأمین امنیت سرتاسری در کابل و تمام ولایات دیگر گفته بود اما هفتۀ گذشته در نشست عالمان دین نیز راکت پرتاب شد و انفجار صورت گرفت.

با اینکه وزارت داخلۀ طالبان آن موقع این رویدادها را رد کرد، اما گروه مخالف طالبان به نام جبهۀ ملی آزادگان در فیسبوک خود ادعا کرد که نیروهای آنان به این نشست حمله کردند.

XS
SM
MD
LG