لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۹

ایالات متحده ۸۰ ملیون دالر در بخش های زراعت و تهیه مواد خوراکه به افغانستان اختصاص داد


تصویر آرشیف: بخشی از زمین های زراعتی در ولایت سرپل افغانستان
تصویر آرشیف: بخشی از زمین های زراعتی در ولایت سرپل افغانستان

اداره خوراکه و زراعت سازمان ملل متحد ( اف٬ ای٬ او) میگوید که با استفاده از کمک های تازه ایالات متحده در هشت ولایت أفغانستان٬ جای که مردم بیشتر با کمبود مواد غذایی رو به رو هستند٬ پروژه هایی را عملی می کند.


اداره زراعت و خوراکه سازمان ملل به روز پنجشنبه با انتشار اعلامیه یی گفته است که اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده ( یو٬ اس٬ آی٬ دی) برای عملی شدن برخی از پروژه ها٬ هشتاد ملیون دالر را اختصاص داده است.

در اعلامیه آمده است که پروژه های بهبود وضعیت زنده گی مردم در ولایات نیمروز٬ غور٬ دایکندی٬ جوزجان٬ بدخشان٬ نورستان٬ پکتیکا و پروان راه اندازی خواهد شد.

اداره خوراکه و زراعت سازمان ملل متحد گفته است که کمک هشتاد ملیون دالری ایالات متحده می تواند تاثیر مثبت بر زنده گی آنعده از بزرگرانی نیز داشته باشد که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

در نتیجه بحران اقتصادی در افغانستان تعداد خانواده های فقیر در افغانستان افزایش یافته است.
در نتیجه بحران اقتصادی در افغانستان تعداد خانواده های فقیر در افغانستان افزایش یافته است.

ریچارد ترینچارد٬ رئیس بخش أفغانستان اداره خوراکه و زراعت سازمان ملل متحد٬ گفت: « این کمک سخاوتمندانه اداره انکشاف بین المللی ایالامتحده به دهقانان نیز کمک میکند تا از بحران کنونی بیرون آمده و برای آینده کار کنند»

اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده هشتاد ملیون دالر را به هدف تطبیق پروژه های تازه اختصاص داده است

اداره خوراکه و زراعت سازمان ملل متحد در حالی قرار است که پروژه هایی را در هشت ولایت أفغانستان راه اندازی کند که بسیاری از افغانها از کم بودن میزان کمک ها ٬ نحوه توزیع آن و برخی از مشکلات دیگر شکایت دارند.


وقوع زلزله ها٬ سرازیر شدن سیلاب ها و خشکسالی به مشکلات اقتصادی و فقر مردم در کشور افزوده است.
بادام گل یک زن ۳۶ ساله از ولایت بادغیس می گوید که به خاطر فقر و ناداری مجبور شد دخترش را بفروشد:

«‌دختر دوازده ساله خود را از خاطر گشته گی و ناداری فروختم٬‌. این همه به خاطر ناداری و ناچاری بود که دخترم را به دیگران دادم» .

سرازیر شدن سیلاب ها در افغانستان نیز به بحران در این کشور افزوده است
سرازیر شدن سیلاب ها در افغانستان نیز به بحران در این کشور افزوده است

در همین حال محمدی یکی از باشنده گان ولایت کاپیسا نیز از خسارات ناشی از سیلاب های اخیر و مشکلات اقتصادی منطقه خود صحبت می کند.
او میگوید : « قریه شاه مددخیل که دارای چهارصد فامیل است و حدود ششصد تا هفتصد نفر در آن زنده گی می کنند٬ در کام مرگ قرار داشته و توفان و سیلاب آنها را تهدید می کند ما از امارت اسلامی أفغانستان و کشور های کمک کننده می خواهیم تا به کمک بشتابند.»

ریچارد ترنچارد رئیس بخش أفغانستان اداره خوراکه و زراعت سازمان ملل نیز با نگرانی از وضعیت مردم در این کشور می گوید که افغانها با کمبود مواد خوراکه مواجه هستند و کمبود مواد خوراکی در ولایات تا حد هفتاد درصد است.

از سال گذشته به این طرف ایالات متحده ۷۷۰ ملیون دالر را به هدف کاهش فقر از طریق إدارات سازمان ملل متحد و برخی از نهاد های بین المللی در أفغانستان کمک کرده است.

اما بر اساس گزارشها٬ سیلاب های اخیر٬ خشکسالی و زلزله به مصایب مردم أفغانستان بیشتر از پیش افزوده و صف فقرا نیز طولانی تر شده است.

XS
SM
MD
LG