لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۹

افغانستان در دومین بازی خود در « جام کریکت آسیا» به مصاف بنگلادیش می‌رود


تصویر از رقابت تیم ملی کریکت افغانستان با تیم سریلانکا که در شارجه برگزار شده بود
تصویر از رقابت تیم ملی کریکت افغانستان با تیم سریلانکا که در شارجه برگزار شده بود

کریکت بورد أفغانستان می گوید که تیم ملی کریکت این کشور با آماده گی های ویژه به مصاف تیم بنگلادیش می رود.


فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد أفغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت بازیکنان تیم أفغانستان برای این بازی که ساعت شش و نیم عصر در شهر شارجه امارات متحده عربی برگزار میشود٬ آماده گی های لازم را اتخاذ کرده اند :


« بازیکنان أفغان برای رقابت با تیم بنگلادیش با مورال عالی داخل میدان میشوند. در اصل تیم ملی کریکت أفغانستان آماده گی و تمرینات لازم را انجام داده است تا در جام کریکت آسیا خوب بدرخشد. »


پیش از این تیم ملی کریکت أفغانستان در بازی های بیست اوره با تیم ایرلند نیز به رقابت پرداخت که در آن به پیروزی دست یافت.


در جریان یک ماه اخیر رقابت های « اشپگیزه » نیز در کابل برگزار شده بود که در آن تیم های کریکت از کابل و ولایات نیز حضور داشتند.

فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان
فرید هوتک سخنگوی کریکت بورد افغانستان

با توجه به دستآورد های یک ماه اخیر و آماده گی های که تیم ملی کریکت أفغانستان اتخاذ کرده است٬ کریکت بورد أفغانستان امیدوار است که رقابت ها در جام آسیا نیز برای تیم أفغانستان پر دستآورد باشد.


تیم ملی کریکت أفغانستان در نخستین بازی های جام کریکت آسیا سریلانکا را با تقاوت زیاد مغلوب کرد و در صورتی که بتواند در بازی با بنگلادیش نیز به پیروزی دست یابد٬ حضور آن در میان چهار تیم برتر این مسابقات حتمی خواهد بود.

بازی کریکت میان افغانستان و بنگلادیش به روز سه شنبه ساعت شش و نیم عصر به وقت کابل برگزار میشود

از نگاه گروپی٬ این دومین و آخرین بازی تیم ملی کریکت أفغانستان است٬ درصورتی که بازیکنان افغان در بازی با بنگلایش به موفقیت دست یابند٬ کریکت بازان أفغان سه بازی دیگر را نیز در چهارچوب رقابت های جام آسیا انجام خواهند داد.


تیم های کریکت أفغانستان و بنگلادیش تاکنون در سطح رقابت های بیست اورهٔ جهانی٬ هشت بار با هم رو به رو شده اند. در این رقابت ها أفغانستان پنج پیروزی و بنگلادیش سه پیروزی داشته است.


میدان رقابت های کریکت شهر شارجه برای تیم ملی کریکت أفغانستان نا آشنا نیست. این تیم تا کنون سیزده بار با تیم های مختلف به رقابت پرداخته است که در ده بازی برنده بوده و صرف سه باخت داشته است.

تصویر آرشیف از بازی های « اشپگیزه » که در کابل برگزار شده بود
تصویر آرشیف از بازی های « اشپگیزه » که در کابل برگزار شده بود

اما تیم بنگله دیش تاکنون در رقابت های بین المللی شارجه دو بار ظاهر شده و هر دو مسابقه را به حریفان خود واگذار کرده است.


رقابت های کریکت جام آسیا به تاریخ ۲۷ اگست آغاز شده و تاکنون دو بازی در آن برگزار شده است. بازی اول میان أفغانستان و سریلانکا بود که أفغانستان برنده شد و بازی دوم میان هند و پاکستان بود که در آن بازیکنان هندی به موفقیت رسیدند.


شش تیم از کشور های أفغانستان٬ سریلانکا٬ هندوستان٬ پاکستان و هانگ کانک در این رقابت ها که تا تاریخ یازدهم سپتامبر ادامه می یابد٬ حضور دارند و هر یکی در تلاش آن است تا بتواند جام کریکت آسیا را به خانه ببرد.


XS
SM
MD
LG