لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۷

سازمان ملل تا اخیر سال جاری میلادی برای ۲۱ ملیون نفر در افغانستان کمک توزیع میکند


تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری سازمان ملل در افغانستان
تصویر آرشیف: جریان توزیع کمک های بشری سازمان ملل در افغانستان

برنامه جهانی غذا ( دبلیو ایف پی ) می گوید که توزیع کمک ها به نیازمندان در مناطق مختلف افغانستان ادامه دارد.

از سیزده ماۀ که از برگشت دوباره طالبان به قدرت می گذرد، بسیاری از نهاد ها از گسترش فقر و رکود اقتصادی در افغانستان زیر سلطه طالبان خبر داده اند.

اما برنامه جهانی غذا ( دبلیو ایف پی ) می گوید که هنوز هم به کمک های بشردوستانه اش در نقاط مختلف افغانستان ادامه می دهد و به گفته این سازمان تنها در هفته گذشته به چهارهزار خانواده در ولایت فاریاب مواد غذایی توزیع کرده است.

وحید الله امانی سخنگوی برنامه جهانی غذا در افغانستان به رادیو آزادی گفت:

" کمک های برنامه جهانی غذا در تمام نقاط و ولسوالی های افغانستان ادامه دارد، هر روز به خانواده های نیازمند کمک می شود به عنوان مثال گفته شده که با خانواده احمد نسیم در ولسوالی دولت آباد ولایت فاریاب کمک شد، او در جمع چهارهزار خانواده شامل است که دبلیو ایف پی در این هفته برای آنها کمک رسانی کرد."

مشکلات اقتصادی در افغانستان تعداد بیشتر افغانها را به کمک های غذایی وابسته ساخته است
مشکلات اقتصادی در افغانستان تعداد بیشتر افغانها را به کمک های غذایی وابسته ساخته است

دبلیو ایف پی می گوید که آنها در سال جاری میلادی به بیش از ۲۱ میلیون شهروند افغانستان کمک های بشردوستانه را خواهند رساند.

اما روزانه شماری زیادی از مردم از مناطق مختلف افغانستان با رادیو آزادی تماس می گیرند و از روند توزیع کمک های بشری شکایت کرده می گویند که این کمک ها به دسترس نیازمندان نمی رسد.

توماس ویست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در مورد رسیده گی به بحران بشری افغانستان با بلاول بوتو وزیر خارجه پاکستان صحبت کرده است

عبدالرقیب باشنده کاپیسا یکی از آنهاست که به رادیو آزادی در مورد گفت:

" کمک های بشردوستانه در افغانستان میاید به کسانی توزیع میشود که نزدیکان رئیس شورای محلی باشد اینجا قوم پرستی و زبان پرستی زیاد است هر کسی که با امارت است کمک را میگیرد در غم غریب کسی نیست."

اما برنامه جهانی غذا می گوید که آنها روند توزیع کمک های خود را زیر نظر دارند و تلاش نهایی می کنند که تا این کمک ها به دسترس نیازمندان برسد.

زنان و کودکان فقیر در افغانستن بیشترین مشکلات ناشی از خشکسالی٬ جنگ و سرازیر شدن سیلاب ها را متحمل شده و نیازمند کمک اند.
زنان و کودکان فقیر در افغانستن بیشترین مشکلات ناشی از خشکسالی٬ جنگ و سرازیر شدن سیلاب ها را متحمل شده و نیازمند کمک اند.

این سازمان می گوید که در سال ۲۰۲۱ز هدف گذاری کرده بود تا به چهارده میلیون نفر در افغانستان کمک های غذایی توزیع کند اما پس از تحولات سیاسی در ماه اگست سال گذشته نیاز مردم در این کشور افزایش یافت و این نهاد در ۲۰۲۱ به بیش از پانزده میلون نفر در افغانستان کمک های غذایی را توزیع کرد.

دبلیو ایف پی در نظر دارد تا اخیر سال جاری میلادی به بیش از ۲۱ میلیون نفر در افغانستان کمک های بشری توزیع کند.

همزمان توماس ویست نماینده ویژه امریکا برای افغانستان همراه با بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان و حنا ربانی کهر وزیر دولت پاکستان در امور بین المللی به روز سه شنبه در نیویارک دیدار کرده و در کنار مسایل مهم دیگر در مورد حمایت از منافع مشترک در برابر بحران بشری و اقتصادی افغانستان هم گفتگو کرده اند.

XS
SM
MD
LG