لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۵

سه سازمان جهانی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کردند


آرشیف - توزیع کمک های بشردوستانه از سوی سازمان بین‌المللی پاملرنه برای زنان بیوه در یکی از ولایات افغانستان
آرشیف - توزیع کمک های بشردوستانه از سوی سازمان بین‌المللی پاملرنه برای زنان بیوه در یکی از ولایات افغانستان

سه سازمان کمک‌رسان بین‌المللی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کردند.

شورای مهاجرت ناروی در یک اعلامیه گفته است که این شورا، اداره حفاظت از کودکان یا سیف د چلدرن و مؤسسه پاملرنه در پاسخ به ممنوعیت طالبان بر کار زنان در سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه مجبور به تعلیق خدمات خود در سراسر افغانستان شده‌اند.

این شورا می‌افزاید که بدون کارکنان زن خود نمی‌توانند به‌طور مؤثر به کودکان، زنان و مردانی که نیاز مبرم به کمک دارند دسترسی داشته باشند.


حکومت طالبان بر کار زنان و دختران در مؤسسات غیر دولتی داخلی و خارجی در افغانستان ممنوعیت وضع کرد.

در مکتوبی که ناوقت روز شنبه از سوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های داخلی و خارجی غیر دولتی نشر شده آمده، در صورتی که مؤسسات از این حکم سرپیچی کنند، جواز فعالیت‌شان لغو خواهد شد.

واکنش‌ها به دستور منع کار زنان در سازمان‌های غیر دولتی داخلی و خارجی از سوی حکومت طالبان در افغانستان، در حال افزایش است.

اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، مقام‌های امریکایی و برخی دیگر از نهاد ها گفته اند که این اقدام طالبان روی رسیدن کمک‌های بشری به مردم افغانستان تأثیرگذار خواهد بود.

بیش از شانزده ماه از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان می‌گذرد. در این مدت محدودیت‌های شدید بر زنان در افغانستان وضع کرده اند. بتازگی کار زنان در سازمان‌های غیردولتی داخلی و خارجی را منع کردند، دروازه‌های پوهنتون‌ها، مکتب‌ها و مرکزهای آموزشی خصوصی را به روی دختران بستند.

قبل از این زنان را از کار در بیشتر اداره‌های دولتی منع، حجاب را بر زنان اجباری و همچنان آنان را از رفتن به حمام‌های زنانه، پارک‌های تفریحی، کلب‌های ورزشی و سفر بدون محرم در مسیرهای طولانی نیز منع کرده اند.

XS
SM
MD
LG