لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۱

جنگ اوکراین با حملات تازه اردوی روسیه٬ شدت گرفته است


سه سرباز اوکراینی در خط نبرد با اردوی روسیه
سه سرباز اوکراینی در خط نبرد با اردوی روسیه

رئیس جمهور اوکراین می گوید به نیروهای این کشور که در باخموت وسولیدار٬ درشرق اوکراین٬ دربرابر هجوم نیروهای روسی درمنطقه دونیتسک می جنگند٬ همه مواد و وسایل مورد نیاز فرستاده خواهد شد.

ولودیمیر زلینسکی بعد از گردهمایی با نظامیان سرقوماندانی اردوی اوکراین گفت که به این عساکر مهمات وهمه تجهیزات مورد نیاز به زودی فرستاده خواهد شد.

وی افزود که در این گردهمایی تقویت نیروهای مسلح اوکراین توسط اسلحه و تجهیزات فراهم شده از سوی شریکان نیز مورد بحث قرار گرفت.

پیش از این اردوی اوکراین گفته بود علیرغم اینکه نیروهای روسی تصرف شهرک سولیدار را ادعا کردند ولی هجوم نیروهای روسی به این شهرک ادامه دارد.

نیروهای روسی در شرق اوکراین حملات تازه یی انجام داده اند

نیروهای روسی با استفاده از توپخانه ، راکت انداز ، وقوای هوایی هنگام شب شهرک سولیدار را که درشمال شرق شهر ستراتیژیک باخموت قرار دارد زیر آتش گرفتند.

اگر شهرک سولیدار تصرف شود شهرباخموت درموقعیت آسیب پذیر قرار خواهد گرفت.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

هانا مالیار معین وزارت دفاع اوکراین به روز پنجشنبه گفت٬ شدید ترین وسنگین ترین جنگ در سولیدار جریان دارد.

وی افزود علیرغم دشواری وضعیت ، سربازان اوکراینی سرسختانه می رزمند.

تصاویر اقمار مصنوعی از سولیدار که روز چهارشنبه از سوی شرکت ماکسار تیکنالوژی نشر شد٬ یک شهری را نشان میدهد که دراثر چندین هفته جنگ ویران شده است.

درحالیکه مسکو ادعا کرد که هجوم بالای منطقۀ دونیتسک با موفقیت به پیش میرود٬ مقاماتی که ازجانب روسیه درمنطقه اشغالی دونیتسک اوکراین گماشته شده اند گفتند که سنگرهای مقاومت در داخل شهرسولیدار باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG