لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۱

فنلند بستهٔ جدید کمک های نظامی را به اوکراین اعلان کرد


سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

فنلند امروز جمعه تعهد نمود که به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۴۳۴ میلیون دالر بستهٔ جدید کمکهای نظامی را به اوکراین میفرستد.

این بسته، کمکهای مجموعی فنلند را به اوکرائين به ۵۹۰ میلیون یورو میرساند.

یک سخنگوی وزارت دفاع فنلند گفته است که در این بسته کمکها تانکهای لیوپار -۲ ساخت جرمنی شامل نیست.

در این اواخر بر جرمنی فشار ها افزوده شده است که یا خودش تانکهای لیوپارد -۲ را به اوکراین بدهد و یا به پولند و متحدین دیگر خود اجاز بدهد که این تانکها را از سوی خود به اوکراین بدهند.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراين هم دیروز پنجشنبه از جرمنی خواست که این تانکهای جنگی را که در میدان جنگ نیاز مبرم به آن وجود دارد ، به کییف بدهد .

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهرر اوکراین
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهرر اوکراین

در اعلامیه وزارت دفاع فنلند آمده است که این ۱۲ مین بسته کمکهای نظامی این کشور به اوکراين میباشد.

از سوی دیگر وزارت دفاع امریکا گفته است که ۹۰ واسطه حربی سترایکر، ۵۹ زره پوش دیگر برادلی و صدها هزار مهمات دیگر به اوکراین میدهد.

وزارت دفاع امریکا گفته است که ۹۰ واسطه حربی سترایکر، ۵۹ زره پوش دیگر برادلی و صدها هزار مهمات دیگر به اوکراین میدهد.

مقدار این کمکهای نو امریکا به دو نیم میلیارد دالر میرسد که سیستم های راکتی هیمارس HIMARS و سیستم دافع هوای ناس امس NASAMS ، توپهای ۲۵ ملی متره و صدها راکت ضد تانک برادلی هم شامل آنست.

همزمان با این لوئید استین وزیر دفاع امریکا با همتای جرمنی خود بوریس پیس توریوس Boris Pistorius ملاقات کرده در مورد اوکراين صحبت نمودند.

این ملاقات قبل ازاجلاس امروزه گروه تماس اوکرائین انجام شد.

در گزارشهای دیگر آمده است که ویلیم برنز رئیس اداره مرکزی استخبارات امریکا سی آی ای هفته گذشته به اوکرائین سفر کرده و با ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور این کشور صحبت کرده بود.

در مورد این سفر مقامات اوکراینی اطلاع نداده بودند ، اما روزنامه های واشنگتن پُست و نیویورک تایمز در یک مطلب مشترک خود نوشته اند که هدف سفر برنز به کییف این بود که معلومات استخبارات امریکا را در مورد برنامه ها و ستراتیژی روسیه در ماه آینده در جنگ اوکراین با مقامات اوکراینی در میان بگذارد.

XS
SM
MD
LG